Gå til innhold

Til dere som har opplevd MA

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei dere,

jeg har opplevd 2 SA i høst, og er nå gravid igjen (8+4), er så veldig glad for det. MEN, jeg sliter med frykten for at det skal gå galt igjen.

Kvalmen har begynt å avta, og de ømme puppene er ikke like ømme lenger.

Jeg har ikke blødd.

Hvordan merket dere at dere hadde en MA?

Kan man på noen måte merke det? Eller må man gå i uvisshet helt til neste UL?

Hilsen redd for å miste igjen.

Fortsetter under...

Jeg begynte å blø etter en veldig anstrengelse. Tenkte at nå mister jeg, og fikk ultrlyd 2 dager senere. Da var det helt klart at den lille i magen hadde vært død, eller sluttet å vokse for mange uker siden.. Jeg hadde egentlig aldri noen symptomer i dette svangerskapet, så det var ingen endringer der. Følte meg heller aldri gravid, og tok ny test i uke 10, bare for å være sikker på at jeg faktisk var gravid.. (Det er forøvrig naturlg at symptomer avtar..)

jeg fikk beskjeden om MA for en uke siden, da hadde babyen vært død siden uke 8 var i uke 11 da.. jeg hadde alle symptomer inntakte har det enda etter utskrapning på mandag bortsett fra kvalmen, den ble borte i går.. eneste måten jeg fant ut at noe var galt på var min egen intuisjon... jeg ringte jordmor fordi jeg var redd og hun sendte henvisning til UL.. jeg skjønner veldig godt at du er nervøs i og med du har hatt to SA fra før, men kanskje du kan få en tidligere UL??? har man ikke krav på bedre oppfølging når man har mistet, jeg fikk beskjed om at jeg skulle få Ul i uke 6 og uke 12 nestegang jeg ble gravid... jeg tror nok jeg og vil frykte å miste neste gang fordi det har vært en grusom opplevelse jeg ikke unner noen, men jeg syns du skal kontakte legen din og si det som det er... det burde legen ta på alvor, du har mistet to barn allerede, mye bedre å få en bekreftelse nå enn kanskje en avkreftelse senere...

jeg håper virkelig at alt er bra med deg og barnet. ønsker deg masse masse lykke til sender deg masse stjernestøv og håper du hasr en aktiv krabat i magen!!!! klem

Annonse

Siden du har mistet to ganger allerede, så er det en selvfølge at du får tidlig ul. Jeg kan ikke tenke meg at noen vil prøve å nekte deg det. For selv om man ikke kan gjøre noe fra eller til, så er det i hvert fall bedre å vite.

Jeg var på kontroll tirsdag for en uke siden, da det ble oppdaget på ul at hjertet til babyen hadde sluttet å slå. Jeg hadde fått bekreftet på ul i uke 8 at det var hjerteaktivitet, og nå var jeg kommet i uke 13. Babyen hadde trolig vært død i en ukes tid.

Jeg fikk noen små blødninger helgen før, men ikke nok til at jeg ble veldig bekymret. Jeg blødde i tre uker med minstemann, og da var det snakk om skikkelige blødninger. Nå var det kun snakk om litt brunt/rosa på dopapiret, og litt slim.

Hvis jeg skulle blir gravid igjen, vil jeg "kreve" å få ul i uke 8 og uke 12. I følge legen som foretok utskrapningen var dette en selvfølge (hun var tysk).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...