Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor mye spiser de og når,hva? min gutt er litt over seks mnd..han spiser ikke mer enn halv porsjon grøt,morgen og kveld.. noen ganger orker ikke han svelge grøten eller middagen som han har i munnen engang.. bare holder d i munnen lenge før han svelger.. noen flere?

ca 6 mm

ca 10 grøt,mm,vann

ca 14 middag,vann

ca 18 grøt+vann

+ mm før leggetid.. og 2 ganger eller en i løpet av natta..spiser ikke mer enn halv porsjon grøt. og middag spiser han potet og gulrot..blander grøten m mm istedenfor vann... er d kanskje derfor han ikke vil ha mer?kanskje han blir mer mett?

innimellom må e ha det flytende oppi enn imsdal flaske å sprute i munnen hans for han vil ikke ha skjeea i munnen...

slitsomme måltider innimellom...

hvordan går d med dere noen flere som har d slik?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

her er mini 7 mnd og noen dager. Han spiser som følger:

07-08- 220 ml mme

11-12- grøt på 200 ml vann, holder på å bytte ut til brød nå

15-16- middagsglass og vann

18.30- grøt på 150 ml vann og 1 beger fruktmos, vann om han vil ha

Sover igjen hele natta nå og har gjort det ei uke nå! DEILIG ;)

Det sies at man ikke skal tvinge i barna mat, så jeg veit ikke helt hva du tenker om det når du driver med spruteflaska, å kanskje hadde det vært bedre å blanda ut litt grøtpulver i morsmelk på flaske sånn at det blir velling?! men funker den imsdalmetoden så er det jo sikkert greit nok....

Skrevet

Her er vår "dagsplan":

kl 8-10: Frokost: Grøt som fyller et sånt 4-mnd middagsglass, lager på slump så vet ikke mengden nøyaktig + opptil 80 ml mme

kl 13: "Lunsj". Halvt middagsglass + opptil 120 ml mme

kl 17-18: Middag: Andre halvdel av middagsglasset eller grøt, varierer litt + vann

kl 19: 180 ml mme

Får 120-150 ml mme 0-3 ganger om natta, oftest 1 gang.

Noen dager drikker hun mer mme enn det jeg har satt opp her, utenom de fast-føde-måltidene, da får hun vann til de. Men hun spiser såvidt "lite", når jeg har skrevet "opptil" så og så mye mme, så er det som oftest egentlig bare 30-40 ml. Men jeg lager mer, så jeg er sikker på at hun får det hun vil ha. Har en liten, men ikke mager, jente :o)

Skrevet

kl 7-9 frokost prøver med grøt( noe som sjeldent går) også drikker hun vel 40-80 ml mme

kl 12-13 " lunsj tvangsforing av 3 skjeer grøt og samme med frukt purè. Og vann

16-17 Middag et halv 6 mnd glass og vann

50-80 ml mm

Kvelds 19 prøver igjen med grøt (like misslykket) og hun drikker alt fra 50-100 mme..

Spiser litt mme melllom måltidene ..alt fra 10-80

Men hun er småspist og sliter med spisevegring. Og er 7 mnd

Skrevet

Har ei lita snelle på strax 6,5 mnd,som er veldig glad i mat;)

Hun spiser som følgende:

Frokost ca 07-08 tida: MM og 1/2 Porsjon grøt.

lunch ca 11: MM og Frukt purè

middag: MM og Grønnsaksmos

Kvelds: Full porsjon grøt gjerne med litt most banan,og så får hun MM,blir super trøtt og bikker i seng;)

Hun drikker masse vann til alle måltider!

nam nam nam:)

Skrevet

Her går det som regel mest i morsmelk.

våkner rundt 7, får mm rundt den tiden, før vi står opp.

Så får hun mm når hun er sulten, har ikke orden på klokkeslett, men kanskje sånn ca med 3 noen ganger 2 timers mellomrom.

Har begynt med grøt om kvelden før hun legger seg, så hun får grøt ca kl.17.45. Kl 18.00 (så og si på klokkeslettet!) blir hun stuptrøtt og så får hun mm før hun legger seg.

Gir henne litt frukt i løpet av dagen, har prøvd med litt banan, eple og pære. Også har jeg gitt henne litt avokado til tider..

Wow, så uorganisert jeg plutselig følte meg nå..

Jenta mi er litt over 6 mnd..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...