Gå til innhold

Elektrisk bil til 2-åring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Lurer så spå hva vi skal kjøpe til gutten vår på ca 2 år til jul. Tror dere det er for tidlig med en sånn stor elektrisk bil/ motorsykkel som kjører av seg selv? Hva synes dere?

Fortsetter under...

Skrevet

Gutten vår kjørte rundt på gårdsplassen med en liten elektrisk 4-hjuling i sommer, og da var han 1,5 år :-)

Han hadde full kontroll, og syntes det var kjempegøy! Han styrte fint, og kjørte rundt og rundt tuntreet vårt. Og han skjønte fint hvordan man startet og stoppet, da det bare er en rød knapp å tråkke på.

Skrevet

mine fikk hver sin og det var null interesse for det. de syntes det var kjedelig. de er to år

Skrevet

Sønnen min fikk når han var 1 år. Fikk en elektrisk motorsykkel. Han har elsket den siden, kjører daglig på den, og nå er han 2,5 år. Alle barna som har vært på besøk her har også elsket denne, så vi må fjerne den når vi får besøk ellers blir det mye krangling her....hehe.

Skrevet

Vi bor på landet og her kjører toåringen motorisert firhjuling allerede... Såklart er gassen skrudd ned på det minimale men han elsker det og har (nesten) full kontroll . (Det er montert nødstopp på=)

Skrevet

min snupp på 2 år skal få motorisert firhjuling til neste år =) Han fikk en batteridrevet motorsykkel da han var rett over året, og den har han kjørt i hjel.. er ikke mer igjen av den, han har bodd på den... Så ja, det tror jeg fint du kan kjøpe viss du tror han har interesse for det =)

Annonse

Skrevet

Minien her digger det. Kjøpte en billig på biltema, og den blir brukt myyye.

Ulempen er at den bråker mye

Skrevet

Dette synes ikke jeg noe om. Må ha noe å glede seg til når de blir større. Motoriserte kjøretøy passer IKKE til en 2-åring. Hva med 3-hjulssykkel?

Skrevet

Hvorfor passer de ikke til en 2 åring?

Skrevet

Synes de er for små. I tillegg til at det er en uvane at små skal gjøre mest mulig "voksne ting". Det er jo også ganske passivt:) Tenker også at hva skal disse 2 åringene teste når de blir atten?

Skrevet

Det er jo vesentlig forskjell på f.eks en firhjuling til små barn og til voksne.. til de små strøypes de på gassvairene så den såvidt går fremover.. Dessuten blir det kun kjøring under oppsyn, og aldri på plasser der det f.eks er trafikk.. ser ikke helt problemet jeg =) det er bevisst at barn som tidlig lærer seg om gassrespons og bruk av fart ofte er de beste sjåførene..

Jeg kan være enig med deg at det er passivt, men når ungene har interesse for det så ser jeg ikke problemet.. min blir snart 3, og jeg har vurdert en motorisert firhjuling til han.. han er helt gal etter all slags kjøretøy og maser hver dag om å få kjøre scooter sammens med faren..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...