Anonym bruker Skrevet 9. desember 2008 #1 Skrevet 9. desember 2008 Hei Jeg fødte i uke 27+3. Sønnen min er nå 7 mnd (4korrigert) og har en veldig sen utvikling. Nå skal til utrede han for CP og ta syns kontroll. Har noen av dere erfaring med sent utviklede barn? Vil gjerne høre hvordan det går med deres barn.
Gjest bissen Skrevet 9. desember 2008 #2 Skrevet 9. desember 2008 Jeg fikk tvillingjenter i uke 29, ei på 1575 gram og ei på 715 gram. Minstejenta ligger veldig langt etter i utvikling, har gjort det hele tiden. Nå er de 2 år og 2 mnd, det er som å ha en store- og lillesøster. Vi har fylt ut slike ASQ-skjemaer fra Habiliteringen en stund, de tar for seg sånn grovt sett hvordan hun ligger an ift alder (korrigert og ukorrigert) Hun er 7,8 kg og 76 cm. Hun ligger langt etter når det gjelder språkforståelse, øynene er enda litt umodne så hun har fått briller, hun har endel babyreflekser enda, feks å ikke kunne puste godt i vind, hun har nettopp tatt sine første to skritt, men det forventes ikke at hun vil gå før hun er 2,5-3 år. Hun har en sjelden feilstilling i føttene som skal opereres da, har fått skinner nå. Men hun har ikke nok stabilitet i musklene i beina til å begynne å gå ordentlig enda. Dette ble kanskje litt annet enn du spurte om:) Hvordan ligger han etter i utvikling? Lykke til med utredning, det kan være slitsomt. Tvi tvi
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2008 #3 Skrevet 10. desember 2008 TUsen takk for svar. Setter pris på alle erfaringer, -"spesiell" tid. Så fint at hun har tatt sine første skritt da, -det er stas Hvordam er det med største jenta da? Følger hun termin barn? Han holder følge når det gjelder størrelse. Men han klarer fortsatt ikke gripe etter ting, er ustabil i mageleie, sjeler og fokuserer kun i kort tid, vanskelig å få øyekontakt med. Vi har vært på UL idag og den var negativ, -så det er bra:) Også skal vi på synkontroll til uken, -kanskje vi får en liten professor Eller så blir det nok MR i begynnelsen av neste år. De snakker om Habilitering fra 2009... Når begynte dere habilitering? Hva er ASQ-skjema?
Gjest bissen Skrevet 10. desember 2008 #4 Skrevet 10. desember 2008 Størstejenta ble friskmeldt fra Hab.tjenseten da hun var 18 mnd=) Hun er 10,4 kg, så ikke en diger toåring, men godt innenfor normalen. Gratulerer med bra resultat på UL! Alt han sliter med kan jo gå under synsproblemer..ingen undergang å få en professor da, hvis det kan hjelpe ham:) Jeg har selv en mor som er praktisk blind, hun er også prematur. Ikke at sønnen din er det altså, men det finnes verre ting;) Lykke til! Vi var vel på Hab. første gang da de var 4 mnd. ASQ-skjema er et skjema der du besvarer mange spørsmål om hva barnet ditt mestrer, innenfor pedagogikk, motorikk, kommunikasjon, problemløsning, språkforståelse osv. Vi har gjort endel tester ved siden av.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå