Gå til innhold

Reise med beibi??!!

Anbefalte innlegg

Andre som tenker å bruke perm.tiden utenfor Norge? Er jo en super-megasjanse til å få luftet seg litt...! Vi har ei jente fra før, og farta rundt i sør-øst-asia da hun var liten (dvs.i hennes første leveår), var helt uproblematisk. Termin i mars og tenker nå på langtur med seilbåt til Karibia. Andre som har lignende erfaringer - eller som skal ut på tur??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139255260-reise-med-beibi/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har desverre ikke erfaringer eller planer om det, men måtte bare si at det hørtes veldig spennende ut. Skulle ønske jeg hadde en mann som var like spontan og eventyrlysten som meg. Du har tydeligvis det. Hvordan ordner dere det praktisk? Har din mann jobb? Har dere hus/leilighet? Økonomi?

Selfølgelig en god del praktiske ting å ordne i forbindelse med reising over en lengre periode, men lar seg forhåpentligvis fullt ut gjøre! Det er iallefall planen. Kommer veldig an på motivasjon og vilje til å gjøre det, det har faktisk det meste å si. Vil en, klarer en det nok. Vi eier hus med to leiligheter i som vi skal leie ut. min mann tar permisjon (uten lønn selvf.) i vel et år. Jeg forlenger min permisjon, men blir selvfølgelig uten lønn på slutten. har spart opp endel fra før (men ingen enorme summer), så vi skal klare å porsjonere ut det vi har tilsammen slik at vi har en akseptabel sum å rutte med pr. mnd.Men blir ingen luksusliv!! Det er vi heller ikke ute etter. men når det er sagt er det jo viktig å ha en viss bufferkonto i bakhånd, som vi kan ty til dersom det blir krise. vi skal jo ha det hyggelig også, og vi har tross alt to barn å ta oss av. men vi er ansvarlige og forsåvidt ganske rutinerte på reise (har reist ganske mye både sammen og hver for oss tidligere), så dette skal gå fint.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...