Gå til innhold

Tar seg til øret!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en gutt på 8 mnd som tar seg mye til det ene øret. Noen som vet hva det kan komme av? Han har ikke feber eller noen andre sykdomstegn. Han har gjort det en god stund nå. Kan det være noe som plager ham? Væske inni øret eller noe?

Fortsetter under...

Skrevet

Mange småttiser tar seg gjerne til ørene når de er trøtte, men kan være lurt å få en lege til å ta en titt inn i ørene dersom du ikke ser noe mønster En annen forklaring kan jo være at han rett og slett har oppdaget dem:)

Skrevet

Hallo. Dette lurer jeg også på :) Jeg har en datter på 6 mnd som i de siste dagene også har begynt å ta seg til øret. Det er bare det ene øret hun driver med hele tiden. Men hun gråter ikke og virker ikke noe plaget med det, så jeg har tenkt som så at hun har oppdaget øret sitt. Men er interessant å følge med på om andre har noen erfaringer med dette.

Skrevet

Jenta mi på 9 uker tar på ørene sine hele tiden... Noen ganger ligger hun bare og holder i dem, andre ganger, spesielt når hun er sinna, drar hun hardt i dem. Har igrunn bare tenkt at det er veldig søtt, jeg, da :)

Skrevet

Min gutt har tatt seg til øret en stund, å det eneste legen har sett er at han har veldig mye ørevoks. Det er såpass mye at de såvidt klarer å se trommehinnen! Vi fikk beskjed om å dryppe med olje, men det er ikke bare bare så imorgen skal vi dra på legekontoret å skylle øret hans! Han har også vært kjemperød inni ørene de siste dagene i tillegg så jeg har lyst at dem skal se!

Skrevet

Tulla tok seg til ørene da hun hadde ørebetennelse, men da hadde hun feber i tillegg. Er det en betennelse vil det også være feber.

Men, jeg har lest at noen babyer tar seg til ørene når det er tenner på gang...

Annonse

Skrevet

vi gikk til legen da snuppa på 8mnd tok seg mye til øret. Hun har vært forkjølet lenge og jeg var "ørebarn" Men legen fant ingenting å mente det var vanlig at de tok seg mye til øret. Kan være tegn på trøtthet eller bare rett og slett at det er en ny kroppsdel som er oppdaget og at dette er spennende! Men virker barnet sutrete ville jeg sjekket. Kan også prøve å trykke litt forran øret og se om det virker som om det er vondt for barnet.

Skrevet

Gutten min på tre mnd tar seg også mye til øert. Men bare til det høyre, han gjør det enten når han er trøtt, eller når han får smokken og vil kose. Syns det er så søtt. Men er veldig ofte tegn på at han er trøtt, først koser han øret så gnir han seg i øynene

Skrevet

Mine har tatt seg ekstra mye til ørene når det har vært tenner på gang.

Skrevet

Det kan være et tegn på at det er tenner på vei. Men vil ikke si at de er rett rundt hjørnet for å si det sånn, tenner på vei kan jo være plagsomt leeeenge før de stikker opp.

Skrevet

Trodde at snuppa hadde ørebetennelse fordi hun tar seg til høyre øre hele tiden. I tillegg har hun vært ekstremt sutrete i det siste og feber i 3 dager. Men i dag er hun blid som ei sol igjen og feberfri på andre dagen Mulig tenner her ja . . Hun er 4 mnd. Men hun tar seg også til øret når hun ammes eller er trøtt . . .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...