Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter at det idag er opplyst i nyhetene at det er funnet giftstoffer i HIPP sin Banan og ferskenmos, bruker vi selvfølgelig ikke den mer. Det ble samtidig opplyst at dette giftstoffet oså kan finnes i noen andre produkter fra HIPP og at disse nå vil bli trukket tilbake fra butikkene.. Det jeg lurer på er om dere tør å fortsette å kjøpe HIPP sine produkter/evt om dere tør bruke opp det dere evt har hjemme?? Eller bør vi nå boikotte HIPP og levere tilbake det man har i huset til butikken? (har brukt mye av det fram til nå, men etter denne opplysningen er jeg i tvil om jeg må finne nye merker på glassene til mini, som forøvrig er 8mnd)

Skrevet

Hvor er det blitt opplyst at dette giftstoffet også kan finnes i de andre produktene fra HIPP?

Jeg har kun lest om saken på vg.no og på HIPPs nettsider, og der sto det kun om fersken- og bananmosen... (Dessuten er det vel ikke påvist noe giftstoff ennå, det er foreløbig bare mistanke etter at et barn har blitt sykt, og dette barnet har blant annet spist dette produktet)

Håper inderlig ikke det ikke er noe i dette. Tassen her spiser kun glass fra HIPP, Nestle sine smaker jo vondt (samt at de ønsker vi jo å boikotte), og Småfolk sine glass spytter han bare ut igjen.

Da gjenstår bare hjemmelaget da? Og det har vi jo lite suksess med, det har til nå også bare blitt spyttet ut :(

Skrevet

Hipp har hatt en feil, Nestle pusher mme til fattige mødre i Afrika... man må velge sine kamper, og jeg velger ikke disse...

Skrevet

Om du leser på tekst-tv til tv2, side.107, så står det der!

Skrevet

Fra HIPPs nettsider:

Presseinformation 2008-12-08

Oppdatert informasjon om tilfellet av matforgiftning som utredes i Danmark og som

mistenkes komme fra et parti av ”Hipps fruktmos for Banan & Fersken”.

Arvid Nordquist fikk på søndag informasjon fra det danske Mattilsynet om at de utreder et

tilfelle av matforgiftning. Tilfellet gjelder en fem måneder gammel baby som fikk

matforgiftning i november etter blant annet å ha konsumert ”Hipps fruktmos for barn, Banan

& Fersken”. De seneste opplysninger sier at barnet kommer til å bli helt frisk.

Produsenten anser at det er ytterst usannsynlig at selskapets produkter har forårsaket

matforgiftningen og utreder nå tilfellet grundig.

– Selv om det enn så lenge er vage mistanker er det viktig for oss at våre forbrukere og kunder

kan kjenne seg trygge på våre produkter og vi har derfor besluttet å tilbakekalle alle produkter

i det aktuelle partiet, sier Ola Liljeqvist, Nordisk markedssjef hos Arvid Nordquist.

Arvid Nordquist fører en tett dialog med alle berørte myndigheter og bistår utredningen med

den informasjon og de ressurser som kreves for å kartlegge om det aktuelle partiet virkelig har

forårsaket forgiftningen, og hvordan det i så fall har skjedd.

Det aktuelle partiet er ”Hipps fruktmos for barn, Banan & Fersken” med best før dato 31/12

2008 (Batch nr. L35655). Det ble produsert for over et år siden og det ble levert til

Skandinavia og Finland i perioden juli til september 2007. Partiet har altså vært i handelen i

over ett år og Arvid Nordquist har ikke kjennskap til noen andre tilfeller av matforgiftning.

Det er viktigt å betone at de vage mistankene som nevnes over kun berører dette partiet. Alle

andre produkter i sortimentet er helt upåvirket av denne hendelsen.

– Vi vil at foreldre skal kunne kjenne seg fullstendig trygge på HiPPs produkter. Vi

oppfordrer foreldre som kjenner seg urolige til å ta kontakt med oss for å få svar på eventuelle

spørsmål, sier Ola Liljeqvist.

Selskapet vil kontinuerlig oppdatere hjemmesiden med informasjon om hendelsen, se:

www.hipp.no

Media som ønsker ytterligere kommentarer og informasjon, vennligst kontakt: Ola Liljeqvist,

+46 708 761 976 eller [email protected]

Forbrukerinformasjon:

Alle produkter i det aktuelle partiet har blitt trukket tilbake. Forbrukere bør ikke spise mat fra

dette partiet, men heller kaste produktet. Arvid Nordquist erstatter selvfølgelig produkter og

andre utlegg i forbindelse med rekamasjonen. Forbrukere oppfordres til å sende inn etiketten

til Arvid Nordquist for å få erstatning.

Forbrukere som er urolige, vennligst kontakt:

Tel. +800 799 199 99 eller + 46 08-799 19 26 , alternativt per e-post [email protected]

Skrevet

Synes ikke HI skal kalle det giftstoffer da..

Er snakk om en bakterie, og dette kan skje i all spiselig mat.

Ingen grunn til boikott synes jeg da..

HIPP gjør forøvrig det de kan for å være på den sikre side!

Skrevet

Nei det kan ikke kalles et giftstoff, mange får det jo til å høres ut som dert er tilsatt gift i glassene. Men kjenner jeg blir litt kritisk til Hipp sine rutiner i produksjonen, siden bakterien kan oppstå.

Skrevet

Det kan jo skje med ALLE som lager mat... Har du boikottet Gilde? De hadde noen runder for noen år siden de også...

Joda, dette er til barna, med sartere mage, men likevel... Bakterie er bakterie, og som sagt; det kan skje med ALLE - selv hjemme hos deg selv!

Og som det står de fleste steder: Barnet har TROLIG fått i seg bakterien fra Hipp sin mos, men det er jo ikke sikkert.... Og Hipp har da tatt ansvar og tilbakekaller det aktuelle partiet.

Her får glasset med utløpsdato 02-2010 stå i skapet! :)

Skrevet

Ja, da kommer småfolk til å få seg en opptur:) Hvis folk skal boikotte både Hipp og Nestle. Selv bruker jeg begge de nevnte. (Ikke den aktuelle mosen da).

Skrevet

Det er ikke realistisk at det aldri skal skje uhell i produksjon/tilberedning av mat og næringsmidler.

Skrevet

vil tro at det er trygt å spise det som selges i butikken idag, og jenta vår elsker hipp sin omtalte banan og ferskenmos..

var selv å kjøpte det senest nå idag...

:)

Og av grøt spiser hun kun nestlè og Hipp... :)

Boikott er noe tull...

Hvis det er noe som er farlig vil det bli tatt av markedet...

Å boikotte for å vise sin missnøye ovenfor noe er en ting,men det blir feil å gjøre det pga en slik hendelse...

det kan skje med all mat,drikke,leker osv osv...

denne gangen var det hipp..neste gang småfolk..

du kan gå til drastiske verk å lage maten selv..men råvarene har du ikke kontroll på..og hvem vet..vil det hjelpe å vite at det er DU som har laget maten om ungen blir syk?

jeg tror med hånden på hjertet at om det virkelig hadde vært HIPP som var årsaken (noe de egentlig ikke vet noe om), så ville det vært flere syke barn der ute...

Skrevet

Vi skal ikke boikotte hipp!!

De er de eneste som gutten min noen sinne har likt av barnemat, det samme gjelder alle i barselgruppa mi.

Selv om det er en bakterie i noe av maten deres, så må jeg stole på de som andre leverandører av all mat, at den de selger er trygg å spise. Ellers så kommer jeg til å bli paranoid hvertfall..;)

Skrevet

Synes ikke at boikott er riktig i dette tilfellet. Foreløpig er det ikke engang bevist at bakterien stammer fra Hipp. Vi boikotter dem ikke, men har selvfølgelig sjekket at vi ikke har noen av mosene fra det aktuelle partiet.

Vi boikotter derimot Nestle. De har stygge svin på skogen i fattige land, der de har villedet fattige mødre til å bruke kostbare nestle produkter fremfor morsmelk. Det er i slike tilfeller at vi bør bruke forbrukermakten vår og vise at vi bryr oss om små barn i alle land og alle livssituasjoner. http://www.ammehjelpen.no/asp/default.asp?ID=108

Og som mange sier over her; i all produksjon av mat kan man risikere uhumskheter, som for eksempel Nestles julekalender med larver i;)

Skrevet

Er du seriøs? I såfall burde du boikotte de fleste store merkevarer innen mat i Norge. De fleste har hatt noen uhell i tide og utide. Hva med Gilde? Deres produkter har tatt livet av ett barn og gitt flere andre barn livslang skade.

Hipp selger et produkt som KANSKJE kan ha smittet en baby med en farlig bakterie.

Jeg bruker Hipp, og kommer til å fortsette med det. Glassene ble solgt for 1 - 1 1/2 år siden og e fleste av produksjonen på 40 000 glass er nok spist for lenge siden. Ingen andra barn har blitt syke så hva er sannsyneligheten for at det var Hipp sin feil?

Skrevet

Her i huset er det ikke noe problem... Mini boikotter selv Hipp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...