Gå til innhold

erfaring med velling????????????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk velling fra sverige i dag (mild type) av ei venninne og lurer på om det er trygt å gi det til min 15 uker gammel baby?? Jeg ga han ca 30 mg sammen med morsmelk kl syv og han sovnet like etterpå og sover enda......hmmmm. han pleier nemlig ikke å sovne før i ni tiden og det ser ikke ut til at han har tenkt å våkne med det første...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min jente er 3.5 mnd og har vært mye aktiv på nettene i det siste. Mye oppe for å spise. I kveld tok jeg faktisk å hadde bittelitt risgrøt opp i mme som hun fikk noen skjeer av. Så jeg har ingen erfaring ennå. Men hun bruker som regel å sovne i 19- 19.30 tiden, men hun er fortsatt lys våken... Digre kulerunde øyner og har munndiare. He he.'

Hun er i hvertfall storfornøyd;) Men spennende å se hvordan det blir utover.Kommer til å ta det helt forsiktig, bare for å gi magen litt mer å jobbe med som kan mette litt lengre forhåpentligvis.

Skrevet

så godt da!

om det er vellingen kanskje du ser etter å ha prøvd det et par dager...

nyt det mens du kan!! hehe...

her har vi hatt mange slike håpefull fremskritt, som endre opp med et par skritt tilbake... haha...

15 uker, hvor gammel er han da? jeg har kommet helt ut av tellingen på uker jeg... bruker bare mnd.

vi prøvde velling en ukes tid når han var 3,5 mnd. men det funket ikke...

har hørt at det er ca 50 - 50 som sover bedre etter en har innført grøt... mulig det er noen slike tall ang velling også...

hvis h*n virker som han trenger mer mat så ville jeg prøvd med litt velling til kvelds. så lenge han nærmerer seg 4 mnd (3-4 mnd..)

Og det jeg mener med ang det å virke som h*n trenger mer mat er jo om han våkner oftere og oftere for mat, og kan ikke roes på andre måter....

Skrevet

Nå har jeg en veldig snill og fornøyd gutt. Tror jeg er ganske heldig som faktisk har en unge som sover ca 10 timer i strekk, kun litt pupp i fem tiden på morgenen før han sovner igjen. Grunnen til at jeg har så lyst til å begynne med velling er rett og slett for å kunne gjøre han METT. Jeg har rett og slett ikke nok melk i puppene og ikke føler jeg han blir noe særlig mett av mme heller. Vet ikke om ungen min spiser unormalt mye, men han kan glatt kjøre i seg opptil 250 ml med mm på et blunk før han er fornøyd. Han har rett og slett økt så mye den siste uken at alt jeg har spart opp i frysen er spist opp.....

Skrevet

jeg begynte med "velling " til min da han var 3,5 mnd..jeg bruker litt maisgrøt jeg da oppi ei flaske med mme.

Men fikk vite her inne(skravle) at jeg var veldig egoistisk..men nok om det hehe

Min begynte å våkne annen hver time på natten for mat, så jeg følte han trengte litt mere enn bare puppen.

Har gitt han på 9 kvelden nå, og han tåler det veldig bra, avføringen er helt ok og ingen hard mage. Men jeg bruker malt i da.

Så nå sover han litt bedre. så nå sover han 4 timer.

han brukte fra før å sove mellom 4-6 timer før han begynte så hyppig å våkne.

Trur du vil mereke på han om magen/tarmene ikke tåler det så godt . enda..

Men han sover jo godt nå da, så da er det iallefall ingenting som plager han da :)

Skrevet

Off, ja jeg har lest et par av de innleggene der en sier at en er egoistisk når en begynner tidlig med mat ol.

Og jeg blir bare så provosert.

Det må da være godt for både mor og barn om det kan helpe å bli mett og sove litt lengre...

Det virker som om enkelte ting her inne blåses opp, og det skal være endel skinnhellige mødre her som absolutt vet best...

Men en kjenner jo sitt eget barn ganske så godt etterhvert, og en gjør det som er best for seg og sine. Det er det viktigste. Her var oppstart av grøt et must, og det har hjulpet på dagtid! Helsesøster anbefalte også oppstart av grøt for vår del!

Skrevet

Da vi først begynte med velling var barna tre måneder gamle. Det resulterte i at tv1 hvertfall sov hele natten. Det var uvant.

Mye bedre søvn :)

Skrevet

hva slags velling gir du til tvillingene og hvor mye av gangen? har de fått noe hard mage av det?

Skrevet

Vi lagde "velling" av mme og maisgrøt. Begynte å gi han det når han var ca 3 mnd, for han våknet hver time om natta, og hs sa det var greit. Skal nok gå bra det!

Skrevet

Er så enig med deg! Får av og til følelsen av at jeg deltar i konkurransen "supermamma" der en må svare det mest politisk korrekte for å være med. Jeg er best i stand til å vurdere hva barnet mitt trenger og hva jeg trenger. Skulle nesten tro at at barn var så skjøre at kun spesielt utvalgte kunne ta vare på dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...