Eira2010 Skrevet 8. desember 2008 #1 Skrevet 8. desember 2008 Fikk positiv el-test i går kveld, både strimmel og digital. Hadde time til scanning i dag, da follikel ble målt til 14 mm fredag, så jeg skulle bare innom og sjekke om det ville bli riktig tidspunkt med inseminasjon i morgen. Vi var så godt som reiseklar, men der fikk vi døra rett i trynet. Ingen follikel i sikte! Har jeg hatt el allerede da? Nei det trodde ikke gynekologen. Slimhinnene tydet ikke på el. Hva skjedde da med follikelen?? Og hva med den positive testen?? Mulig det ikke var en follikel likevel (den var veldig vanskelig å måle).. Og el-testen var nok falsk positiv (ikke uvanlig ifølge gyn). Men kommer jeg ikke til å få el denne måneden da? lurer jeg på med gråten i halsen. Joda, den kommer nok sier gyn. Ikke at jeg kunne se det var antydning til noe størrelse på andre follikler, selv om det var flere små der. Huff, ble helt satt ut nå! Reiser nordover om en uke, så Danmarkstur må på plass før det, hvis ikke blir det ikke noen tur før langt utpå vårparten. Jeg har denne måneden gått på lavdose puregon i stedet for pergo, men kan ikke akkurat si jeg jubler over effekten. Spurte om jeg burde øke dosen nå, men det ville han ikke foreløpig. Fikk iallefall tatt blodprøver for å være på den sikre siden i forhold til el eller ikke el. Både LH, progesteron og en ting til (som jeg ikke husker) skulle bli testet. Så blir forhåpentligvis litt klokere i morgen. Ble visst et veldig langt innlegg dette, men måtte bare få ut litt frustrasjon. Var så innstilt på positiv grav.test til jul!
Tjorven1 Skrevet 9. desember 2008 #2 Skrevet 9. desember 2008 Nei så dumt... Jeg kan dessverre ikke noe om dette, men den på 14 mm var helt borte vekk nå?!? Jeg hadde 4 modene forlikker en gang, da sa gyn til meg, at det er nok bare 2-3 av de som går ned i livmoren og kan bli befruktet. De andre bare klapper sammen, og blir til ingenting. Kanskje de som har skjed med din? Men nei... så dumt, spes nå når det klaffet så godt med å reise! Trøsteklem fra meg :-)
Eira2010 Skrevet 9. desember 2008 Forfatter #3 Skrevet 9. desember 2008 Tusen takk for trøsteklem! Heldigvis viste prøvene at jeg ikke har hatt eggløsning, så va som skjedde med follikelen er ikke godt å si. Nå skal jeg øke puregondosen litt og inn på ny ul fredag, så da er det bare å krysse fingrene for at el kommer innen mandag. Det ble årets juletriller det her for vårt vedkommende.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå