Lillegull og meg Skrevet 8. desember 2008 #1 Skrevet 8. desember 2008 Jenta mi syntes d ikke er noe godt! Hvor viktig er d egentlig med tran? Burde jeg gi henne D-vit dråper i stedet?
Nordhagenjentene :) Skrevet 8. desember 2008 #2 Skrevet 8. desember 2008 Nix, jeg gir Eskimo i steden. Smaker som tuttifrutti og frøkna smatter sombare det. (Det står 1 - 12 år, så jeg gir halvparten hver tredje dag i steden) I begynnelsen gav vi d-dråper.
Frøken Freken Skrevet 8. desember 2008 #3 Skrevet 8. desember 2008 Jeg gir ikke tran, men dvitamindråper. Er skeptisk til hele tran-hysteriet. For det første er tran laget av fiskelever, og leveren er renseanlegget i fisken. I sjøen ligger det miljøgifter og dritt. For det andre har jeg ikke fått inntrykk av at myndighetene i andre land insisterer på at man skal gi ungene liknende produkter. For det tredje smaker det vondt.
Lillegull og meg Skrevet 8. desember 2008 Forfatter #4 Skrevet 8. desember 2008 Helt enig.... har blitt et tranhysteri uten like! Dessuten så smaker d jo helt j.....!! Hvordan dir dere de d dråpene da? Jenta mi er snart 3 mnd.
su-su-susa-i-hodet m/rampegutt Skrevet 8. desember 2008 #5 Skrevet 8. desember 2008 Jeg gir tran, og mini elsker det! Roper og veiver med armene bare han ser flaska..
*mamma t mathea - *fødeklar* Skrevet 8. desember 2008 #6 Skrevet 8. desember 2008 jeg og gir tran til begge to. begynte ågi ti minstejenta idag. ho er 4 uker. synst det er godt begge to
Sannali Skrevet 8. desember 2008 #7 Skrevet 8. desember 2008 Begynte med tran da snuppa var seks uker, og hun liker det av en eller annen grunn kjempegodt.
Frøken Freken Skrevet 9. desember 2008 #8 Skrevet 9. desember 2008 Har fram til nå dryppet dem inn i munnen hennes mens hun har ligget på stellebordet, men mistenker at en del kommer ut igjen. Skal prøve å dryppe dråpene i en skei og gi den heller, for det drypper så sakte fra flaska og jeg liker ikke å holde henne i kinnene såpass lenge. (Litt teit skrevet dette, men du skjønner sikkert hva jeg mener;)
kisselin Skrevet 9. desember 2008 #9 Skrevet 9. desember 2008 Vi gir selvfølgelig tran. Er viktig med d.vitaminer i et land som norge hvor huden får lite sol!! Jeg ville gitt dråper hvis hun ikke tar tran. Vi har gitt siden hun var 4 uker å sier masse "nam nam" hver gang hun har fått så nå elsker hun det! Selvom vi voksene ofte syntes tran er ekkelt bør vi ikke bruke det som grunn til ikke å gi det til barna. De minste spiser jo ikke fisk heller.
Superlykkelig<3 Skrevet 9. desember 2008 #10 Skrevet 9. desember 2008 Vi gir ikke tran! Fysj.. ekkelt! Enig med Frøken Freken! Vi gir d-vit dråper til mini, eldste får eskimo...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå