Gå til innhold

Når får ditt barn på rundt ti mnd. sin siste hvil for dagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vår pode får ikke sove etter kl. 16. Han er allikevel stuptrøtt når kvelden kommer, og legges rundt kl. 18.30. Hvordan er det hos dere andre?

Skrevet

Idag er første dagen jeg har prøvd å la henne sove bare 1 gang.. Håper det gjør kveldene litt bedre, for hun sover kun 1 times tid på kvelden så er hun lys våken igjen.. Krysser fingrer for at hun sover litt lenger nå ikveld.

Ellers har snuppa stått opp ca 8, og sovet alt fra 1 til 2 timer rundt kl 10. Neste dubb på ca en time har vært rundt 14-15 tida.

Denne snuppa er nok et b- menneske som sin mor hehe..

Skrevet

Vi er B-mennesker her med et A-barn.. Han sover også en til to timer rundt ti og en time fra tre til fire. Vi vil gjerne forskyve natta hans litt for han våkner nemlig seks om morgenen. Men, men, ikke noe å gjøre med ser det ut til. Han holder som nevnt ikke ut lenger enn til halv syv...

Skrevet

Har en soveunge jeg skjønner jeg etter å lese sanne tråder her inne.

Siste lur er som OFTEST ferdig til fire og middag, men noen ganger først etter middag og sover til fem før han våkner. Da visst han har sovet lite på dagen, skjedd mye, og kommet litt ut av det.

Men unasett når, så er han like trøtt når klokken er syv og legger han til halv åtte. Sover da til åtte/ni tiden neste dag.

2 lurer på dagen, en før lunch og en før middag. Normalt sett.

Skrevet

Snuppa sover sin andre og siste lur fra tre til fire, halv fem. Holder det gjerne gående hele kvelden om hun får lov, men legges ganske greit mellom halv åtte og halv ni.

Skrevet

vesla er i en overgangsperiode fra 2 til 1 hvil på dagen, de dagene hun sover en gang, så sover hun fra kl 12 til kl 14 (sånn ca), men enkelte dager sover hun fra 10 til 11, og så en hvil på ettermiddag, som oftest fra 14 til 15. Hun får uansett ikke sove etter kl 16, helst ikke etter kl 15.30, det er bare dersom hun er veeeldig trøtt.

Skrevet

glemte å få med at hun legger seg ca kl 19.45-20.00 og våkner maaange ganger om natta, før hun står opp rundt kl 07.00-07.30

Skrevet

Siste hvil ca 15-16. Noen ganger til halv fem. Sovner da kl 18 for natten og sover hele natten til kl 0730 (blir vekket) på morningen.

Skrevet

Jenta vår, på 9mnd + 1 uke, sover siste hvilen mellom 15.30-17.00. (ikke alltid hun sover like lenge) og legger seg for natten, ca kl 18.30.

Hun hviler ellers mellom 8.00-9.30, og 11.30-13.00.

(er oppe ca kl 06.30 om morgenen)

Varierer litt med tidene, men sånn omtrent.

Skrevet

Det kommer veldig an på hvordan sovingen er tidligere på dagen. Han bruker sove 09-11.30 på formiddagen. Så sover han igjen i 14 tiden (ca 40 min). Så legger vi han 18.30-19 tiden.

De dagene som er litt utenom hvor formiddagshvilen ikke er så lang, da sover han en ekstra lur kanskje ved 13 tiden (40 min) og igjen ved 16 tiden (ca 40 min). Sovner lett som bare det når vi legger han for natten.

Det er i grunn disse dagene som er greiest, for da er han mer mottagelig for kveldsmat ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...