Gå til innhold

Er i uke 15+1 og kjenner ikke liv...

Anbefalte innlegg

Er dette normalt? Har ikke kjent noe liv på flere dager. Har hele tiden kjent at det har strukket i livmoren og små bobler i magen (som sannsynligvis er spark), men nå er det ingenting. Har ikke time hos jordmor før om 2 uker. Var hos legen i uke 8, så jeg har enda ikke hørt noe hjerelyd. Burde jeg oppsøkt lege, eller er det helt normalt at det blir stille i blant?

Håper noen kan gi meg et beroligende svar...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139253314-er-i-uke-151-og-kjenner-ikke-liv/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror ikke du trenger å bekymre deg. Det er jo slettes ikke vanlig å kjenne liv så tidlig og du må tenke på at den lille bare er 10-12 cm lang og har gooood plass så den svømmer nok rundt der inne i god behold uten at du kjenner noe. Jeg er 14+3 nå og har også kjent noen "bobler" inninmellom, men det er slettes ikke hver dag. Det kan gå lenge (dages- og ukesvis) mellom hver gang jeg kjenner livmoren strekke på seg. Sånn hadde jeg dte i forrige svangerskap også, og da kjente jeg ikke antydning til noe bobling før jeg var 16 uker på vei.

Tror ikke du har noe å bekymre deg for, men dersom du virkelig er urolig så ta kontakt med lege eller jordmor - det vitkigste er at du ikke går rundt og er redd.

Nei du trenger ikke å bekymre deg. Det at du nå ikke kjenner noe kan bety at det har snudd seg. Det er ikke forventet at man skal kjenne daglig liv før man er noenog20 uker (husker ikke helt når). Du er heldig som kjenner liv så tidlig, er mange som ikke kjenner noe før de er +-20uker!

Men uansett bedre å ta en telefon til legen/jm hvis du går å tenker mye på dette enn at du skal gå å være redd over lenger tid!

Hei. Har skjønt at dette er veldig individuelt. Spurte mine kolleger i dag om dette og hun ene sa at man kan begynne så vidt å kjenne noe nå og ei anna sa at det kunne man ikke kjenne før man var 20 uker... Jeg spurte fordi jeg har kjent på noe de siste to dagene (er 14 + 5), og utfra de beskrivelsene jeg nå har hørt om "små bobler" og sånt, så skjønner jeg at det er min lille Teddy (kaller han det ettersom han så ut som en bamsemums på UL - bildet da vi var 8 uker på vei...) :-) Utrolig spesiell følelse å kjenne sitt eget barn i magen! Gled deg til det. Men, vær for all del ikke bekymret!!! Å kjenne noe nå er veldig tidlig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...