Anonym bruker Skrevet 8. desember 2008 #1 Del Skrevet 8. desember 2008 Leste det lengre innlegget under her, var godt å lese at det fins andre som har det på denne måten, for det er sååå vanskelig. Jeg er nå i uke 16 og kvalmen har enda ikke gitt seg. kaster fortsatt opp. Har vært et helvete siden uke 6. Hun anonyme som skrev i tråden kan ikke ha opplevd ekstrem svangerskapskvalme, hvis hun hadde gjort det så hadde hun aldri skrevet et sånt innlegg. Var vondt å lese innlegget hennes. Hun vet ikke hva hun snakker om. Det vet man ikke før man har opplevd det selv. Føler med dere alle sammen som skrev i tråden. Vi vet hvor vanskelig vi har det. Er så lett for andre å snakke. Det verste jeg hører når jeg snakker om hvor fæl kvalmen er er at graviditet ikke er en sykdom. Men aldri har jeg vært sykere enn i mine svangerskap! man sier man er syk når man har feber, er forkjølet osv det er jo ingenting sammenlignet med dette her Har itillegg en mann som ikke gidder hjelpe til i hjemmet, for han jobber så mye og han syns han har nok. Jeg forstår det godt... men det er bare denne tiden i livet jeg trenger litt ekstra hjelp. Jeg får så dårlig samvittighet for hvordan det ser ut her. Itillegg har jeg en 3 åring. Er så sliten av dette! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139253162-er-s%C3%A5%C3%A5%C3%A5-lei/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 9. desember 2008 #2 Del Skrevet 9. desember 2008 Jeg føler med deg. Håper du opplever det samme som meg. Etter uke 20 begynte det å gi seg hos meg i alle fall. vet at det er mange som sliter hele svangerskapet. Første gang jeg ble innlagt på sykehuset, fikk jeg høre av legene at det bruker å gi seg i uke 12. Uken kom og gikk og jeg ble ikke bedre. Ble innlagt en gang til. Uke 16 var neste mål. Men uke 16 passerte og jeg ble ikke bedre. Ble innlagt en tredje gang, og denne gang var det ingen som sa noe om når det skulle gi seg. Legen jeg hadde da var mere opptatt av at jeg skulle sykemelde meg i lengre periode for å få igjen krefter. Når uke 12 og uke 16 gikk uten at jeg ble bedre, ble jeg mer og mer deprimert og hadde lyst på å fjerne hele ungen. Men det gikk jo ikke. Etter uke 20 blir mange bedre, sa jordmor. Og hun fikk rett. Sakte men sikkert begynte jeg å bli bedre. Tror nok at det at jeg var 100% sykemeldt hjalp på. Jeg hvilte mye i denne tiden. Fra september av har jeg jobbet 50%. Nesten hver dag har jeg sovet litt på dagtid, etter at jeg kom hjem fra jobb. Siste gang jeg kastet opp, var 6. september. Da var jeg 23+3. Nå er formen ganske toppers. Har jo litt plager, men det må man regne med når man bare har 24 dager igjen til termin. Hadde jeg vært deg, hadde jeg gitt mannen et spark bak og bedt han ta seg sammen. Det at han jobber mye er rett og slett en dårlig unnskyldning. Og som jordmoren sa til meg: La det bare flyte hjemme uten å få dårlig samvittighet. Du skal ta vare på deg selv nå, det er det som teller. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139253162-er-s%C3%A5%C3%A5%C3%A5-lei/#findComment-139258013 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå