Gå til innhold

dagsrutiner baby 5 mnd

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei. har ei lita tulle som blir seks mnd den 21. lurer litt på hvordan rutiner dere har om dagen og legger rutiner. mi står opp i ni tiden når storesøster står opp. er våken en time og sover i to til tre timer. er så våken nesten to timer. sover så igjen ca to timer. spiser middag i tre fire tiden. sover en lur til i fem seks tiden. sovner da igjen i åtte ni tiden, ammer henne i søvn da, men våkner etter en time og er lysvåken. av og til nytter det at jeg ligger med henne, så sovner hun igjen. hvordan få henne til å sovne selv og ta kvelden i 8 tiden? vil gjerne at hun skal sovne selv, hun er så avhening av meg at jeg aldri kan ha barnevakt, ikke en gang faren. katti begynne med bare to lurer? på tide kanskje? så legger hun kanskje litt tidligere

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En ting er hvertfall at siste lur ikke bør vare til senere enn 16 - 16:30.

Skrevet

Frøkna her blir 6 mnd 27. desember og her er vår dag:

Vi våkner og står opp mellom 07.30 og 08

Grøt kl 08.30

Sover en halvtime 10-11-tiden

MME kl 12

Sove igjen en stund etter dette (varierer) - er vi hjemme og hun kan sove ute blir det 1 - 3 timer soving, er vi på tur er det som regel bare 30 min igjen...

MME kl 15-15.30

Hvis hun har sovet ute er det som regel ikke mer soving før kvelden, men om hun bare har sovet bittelitt er det som regel en liten dupp (30 min) før 17 - etter 17 får hun_ikke_ sove!

Grøt 18.30-18.45

Badet 18 - 18.30

Og så senga 18.30 - 19 -> noen ganger sovner hun på fanget mitt kl 18.30, i dag la vi henne kl 19...

Som regel sover hun da til 22.30-23 før hun vil ha litt mat... Har hun ikke våknet til da får hun mat i søvne. Så våkner hun ved 4-tiden, da prøver jeg først med smokk, noen ganger er jeg heldig og hun sovner igjen, andre ganger vil hun ha mat før hun sovner...

Frøkna her lagde rutiner selv, men vi fant ut at en dupp etter kl 17 er drepen for kvelden. Den ene gangen vi lot henne få lov var det uaktuelt med senga før kl 21.30! Så det har vi sluttet med. ;P

Jeg lar henne sove så mye hun vil i løpet av dagen, bare ikke etter kl 17.

Sovne av seg selv....? Vanskelig, her bare gikk de seg til av seg selv... Vi gav flaske i senga en stund, så prøvde vi å gi det i stua og lot henne være litt oppe og så gikk det.... En stund gav vi grøt først, så badet og så en flaske velling. Nå er vi oppe i helt grøtmåltid på kvelden, da vil hun ikke ha velling lengre... så jeg har ingen gode tips faktisk, det bare ble sånn her... ;)

Og at hun er avhengig av deg; vi hadde en periode her også, da hun var 2,5 mnd - men vi prøvde hver kveld at pappan la henne (han har tatt kveldsstellet fra hun ble født, men mat og legging var uaktuelt) Til slutt gikk det også seg til - men kanskje du kan pumpe og la pappan gi flaske på kvelden....?? (Jeg vet pumping er noe skit, men kanskje hun da vil slippe til pappan mer...?)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...