Gå til innhold

er det ikke litt mye med tre grøtmåltider om dagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

gutten min på 5 og en halv mnd begynte tidli med mat, da jeg har hatt litt lite melk og han ofte var misfornøyd med mengden. Nå spiser han ca 120 ml grøt formiddag og kveld, og snart et glass grønnsaker og litt frukt til middag. Ammer 5-6 ganger i døgnet. Ved siste kontroll var vekta hans litt lavere enn den bør være i forhold til veksten, og helsesøstra ønsket at jeg skulle få i han mer mat i løpet av døgnet. Han blir mett og fornøyd av måltidene som jeg har fast hver 4. time, så det er uaktuelt å gi han oftere, da vil det kræsje med soving også. Hun mente derfor at jeg kan innføre et tredje grøtmåltid på morgenen, siden han er for liten til brød etc enda. Det er jo en grei måte å få i han mer mat litt jevnt fordelt det, men så har jeg lest flere plasser at man skal gi et til to grøtmåltider om dagen. Noen som vet om det kan være skadelig eller negativt på noen måte for babyen med tre x dagen, og da totalt litt større mengde grøt?

Skrevet

Ammer du? For hvis du gjør det kan det jo hende det ikke er nok næring i melka. Vet om ei som hadde masse melk, men hjalp lite da det ikke var noe næring der.

Skrevet

ja jeg ammer, før hvert måltid, og også som eneste næring på natt og til frokost. Han har alltid sugd begge bryster helt tomme til hvert måltid, noe som tyder på at jeg alltid har hatt litt mindre enn han har ønsket. Og nå blir det jo enda mindre fordi han stapper i seg grøt og ikke blir så sulten til neste måltid.

Skrevet

Jeg ville ikke bare hørt på helsesøster anngående dette med mat. Om ungen erfrisk og fornøyd haar de det bra.

Første ungen min gikk lite opp i vekt og da sa de at jeg måtte få i henne mer mat, men hun ville ikke ha mere og var frisk og fornøyd. Nå er hun 3 år og 12 kg. Hun er bare slik.

Hun jeg har nå har bare gått opp 110 g de siste 6 ukene og huner også blir og fornøyd. Du må se ann ungen også. Huner 7,5 kg og 8 mnd.

Hvor tung er ungen din? Og hvor mye har han gått opp i det siste?

Skrevet

Ikke noe problem å gi grøt 3 ganger pr dag.

Det var en periode før vi begynte med brød at han fikk grøt til frokost, lunsj og kvelds

Skrevet

Men åssen går det med dere på nettene?? Fikk du prøvd ut metoden som vi snakket om for ei ukes tid siden?? :0)

Skrevet

Ville byttet ut et par av grøtmåltidene med grønnsaksmos; f eks gulrøtter, potet, søtpotet eller kålrot. Mos og tilsett litt oliven eller rapsolje.

Skrevet

kan han få litt mer næring hvis du gir litt mme da? eller skal en ikke begynne med det så sent??

Usikker jeg altså, bare spør.. Noen som vet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...