Mamma2OO5 Skrevet 8. desember 2008 #1 Skrevet 8. desember 2008 men er det noe vits? Dette for å slippe å bli smittet, han har ingen symptomer på det nå. Men i bhg er det visst noen som mest sannsynlig har dette viruset. Orker bare ikke tanken på å få det i hus.
dritgrei hei hei! Skrevet 8. desember 2008 #2 Skrevet 8. desember 2008 hvis det er i bhg så er det nesten ingen vei utenom.... men håndvask kan nok redde dere.... jeg skjønner godt at du holde barnet hjemme, men jeg tror det er fånyttes. viuset smitter i to døgn før det slår ut, og to døgn etter siste diare eller oppkast. diare kan man ha leeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeenge. vi har begynt på uke to mred diare, men var altså ferdig med oppkast forrige mandag. Lykke til. får dere det nå er dere friske til jul.... det er kanskje bedre å få det nå enn som den siste i rekka??? usj.
Septemberstjerna og Martine Skrevet 8. desember 2008 #3 Skrevet 8. desember 2008 Vet ikke om det er det viruset vi har i bhg der jeg jobber og vesla mi går, men det går i hvert fall omgangssyke. Vi var i bhg mandag og tirsdag forrige uke, var borte onsdag pga halsbetennelse. Onsdag lå plutselig 9 av ungene og spydde. Martine spydde fra torsdag til lørdag, og jeg har fått det begge veier i går og i dag. Leste her et sted at det kan være 48 timers inkubasjonstid, men jeg er usikker på fra når det gjelder. Jeg begynte jo å vaske spy torsdag, og ble først dårlig i går.
Gjest Skrevet 8. desember 2008 #4 Skrevet 8. desember 2008 Inkubasjontiden er mellom 12- 72 timer. Oftest rundt 48 timer! Noroviruset smitter mest rett för man begynner å få symptomer og mens man spyr ol så det kan absolutt hjelpe å holde han hjemme noen dager hvis du har mulighet til det!
Mamma2OO5 Skrevet 8. desember 2008 Forfatter #5 Skrevet 8. desember 2008 Ok, så hvis jeg har han hjemme til og med onsdag og han ikke har fått det så kan han da ikke være smittet? Haaaaaaater det der assa!! Første vi gjorde da vi kom hjem var å vaske hendene godt. Håper bare for all del at de gjør det i bhg også.
Linda-Kristin=) Skrevet 8. desember 2008 #6 Skrevet 8. desember 2008 herregud som jeg gruer meg til det kommer i hus her...! et lite tips kan være å kjøpe sånne små flasker med handdesinfeksjon på apoteket og gni godt inn i hendene. kjøp med glyserol i, så kan du bruke den ofte uten at hendene blir tørre. sånne desinfeksjonsservietter er fine til å tørke av doskål, dørhåndtak osv med
Mamma2OO5 Skrevet 8. desember 2008 Forfatter #7 Skrevet 8. desember 2008 Ja tanken har slått meg! ;o) Skal sjekke ut hva som finnes i morgen. I fjor på denne tiden hadde vi omgangssjuken på omgang alle 3. I år har vi baby som jeg ikke ammer lenger og jeg er derfor ekstra "hysterisk". Ser for meg at alle ligger og spyr på en gang, gjett hvem som må opp og tørke spy da a! Fy fader jeg gruer meg:o(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå