Tuppelura08 og Dada02 Skrevet 8. desember 2008 #1 Skrevet 8. desember 2008 Jeg prøver å pumpe meg etter hver gang jenta vår har spist for å ha litt ekstra i tilfelle pappan skal gi henne mat. Men hun suger nesten tomt begge brystene hver gang. Synest ikke hun suger så lenge heller...ca en halvtime pr måltid. Noen tips til hvordan få opp produksjon slik at jeg kan pumpe ut litt ekstra?? Hun spiser ca hver fjerde time og er 3 1/2 uke gammel.Hvor mye spiser de sånn ca når de er 3 - 4 uker?
Sjokoholikern Skrevet 8. desember 2008 #2 Skrevet 8. desember 2008 Amme te har jeg hørt noen synes virker effektivt på melkeproduksjonen. Ellers har jeg holdt meg til vørterøl, og synes det er bra nok Ellers så er jo hyppig amming veldig bra for å øke produksjonen. Jeg tror det ville være bedre å vente litt med å pumpe, for når babyen er ferdig å spise er det ganske tomt, og pumpa suger ikke like bra som babyens munn. Vent en time eller to før du pumper, men ikke pump så veldig mye om gangen, for ellers vil babyen ikke bli helt mett ved neste måltid. Produksjonen din er størst den første timen etter amming, og så minker den sakte men sikkert. Og du kan fryse melk oppå frossen melk, det har jeg alltid gjort. Lettere å samle opp til et måltid på den måten Når det gjelder hvor mye morsmelk babyen skal ha, så er det en formel: 15% av babyens vekt fordelt på antall måltider i døgnet. Altså hvis foreksempel babyen veier 5000g ganger du det med 15%, og får 750ml, som du fordeler på antall måltider babyen din pleier å spise... Jeg synes det hørtes lenge ut med 4 timer mellom måltidene når hun er så liten, men det er sikkert bare fordi mine alltid har hatt ganske nøyaktig 3 timer mellom måltidene sine Lykke til!
løveprinsen <3 Skrevet 8. desember 2008 #3 Skrevet 8. desember 2008 Hei. Ikke så lett med den pumpinga. Jeg har masse melk, men får ikke pumpet ut en skvett heller. Kunne gjerne tenkt meg et lager i frysern jeg og men... Noen er lettmelket mens andre er som meg, kommer ikke en skvett....
Sjokoholikern Skrevet 8. desember 2008 #4 Skrevet 8. desember 2008 Bare lurer på om du kanskje gir deg før melken kommer, løveprinsen? For når jeg pumper MÅ jeg slappe helt av, konsentrere meg og senke skuldrene, og jeg pumper mellom et halvt til ett minutt før melken kommer... hvis jeg stresser kommer det ingenting. Så for meg er det vanskelig i starten, men når melka endelig kommer så kommer det masse
Elsker jenta si<3 Skrevet 9. desember 2008 #5 Skrevet 9. desember 2008 Hvis du prøver å legge henne til annenhver time en periode kan det ta seg opp... Det gjord jeg da jeg fikk mindre melk,og det gjorde underverker:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå