Gå til innhold

Svangerskapsforgiftning.... Eller kanskje ikke likevel? Erf?

Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg har hele svangerskapet hatt høyt BT, så fikk tidlig beskjed at jeg kunne regne med svangerskapsforgiftning denne gangen også.

Og fikk det pent plantet i Helsekortet da BT var 130/110, og positiv på protein i urina.

Men nå stuper BT (120/80) men har fortsatt protein i urina.

Kan det være håp for at det ikke er svangerskapsforgiftning likevel?

Fortsetter under...

Hvor mye protein i urinen har du da? Jeg hadde høyt blodtrykk i forrige svangerskap, og hadde opptil 2+ i urinen, men det varte bare et par dager, så gikk det over, og det var på slutten av svangerskapet. Det blei som sagt aldri ille, og jeg hadde lite symptomer. Var medisinert for blodtrykket fra tidlig i andre trimester, og det var atskillig høyere enn ditt. Har fått beskjed om at det er liten sjanse for svangerskapsforgiftning i dette svangerskapet, da sjansen for svangerskapsforgiftning er størst i første svangerskap, og mindre i andre svangerskap, og særlig dersom andre svangerskap er med samme barnefar.

Tror det er flere som erfarer at protein kan variere og blodtrykket kan gå ned, så det kan godt tenkes at du også får det bedre etter hvert. Jeg fikk akupunktøren min til å sette nåler for svangerskapsforgiftning, og gikk fra 2+ den ene dagen, til O resten av svangerskapet, så har god tro på at det var det som hjalp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...