Gå til innhold

Styggfine Bogaboo Cameleon

Anbefalte innlegg

Ved første øyekast likte jeg den ikke i det hele, men nå synest jeg rett og slett den er lekker. Har lest en god del om den på nybaktmamma.com, men føler fremdeles at jeg mangler info om den. Er det noen som har den eller vet mye om den??? Hvordan er kjørecomforten?? Jeg har Spirit S3 og hatt OTH og synest begge er gode å kjøre. Er den f.eks stiv???

Og hvilken farge er finest??? Smaken er jo som baken da, men jeg har en brun Spirit nå og vil derfor ha en annen farge.

Min mann er 1.93 vil vognen bli for lav for han? Hvor lenge kan banret bruke sportsdelen??? Sånn ca

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139251814-styggfine-bogaboo-cameleon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har en Bugaboo nå:) Kjørekomforten er utrolig bra! Den er så enkel og grei å kjøre, trenger nesten ikke være borti den før du kan få den i bevegelse eller svinge rundt. Veldig, veldig praktisk i butikker og trange steder. Forhjulene snurrer jo 360grader, eller du kan stanse dem slik at de ikke snurrer..

Vi har mørk grå base med rødt fleece trekk - vi har også kjøpt ekstra blått fleecetrekk;) Så vi kan variere litt..

Nei, håndtaket kan trekkes rimelig langt ut, så tviler på at den vil bli for lav for han :)

Usikker på hvor lenge de kan bruke sportsdelen, er det ikke opptil en 15-20kg.. Husker ikke helt :) Men bagvogna varer i alle fall utrolig lenge. Minsten her er litt over 3mnd og har vel hvert fall en 20cm igjen å strekke seg på før vi må ta frem sportsdelen..

Bagen er lang, en av de lengste på markedet. Kjørekomforten er bra på JEVNT underlag, men ikke så bra på ujevnt underlag. Jeg har også OTH og den kan virkelig ikke sammenlignes med Bugaboo. Kjørekomforten til OTH er utrolig i forhold. Men så har den masse som OTH ikke har da... Grunnen til at jeg kjøpte den er at jeg syns barnet sitter så utrolig bra i sportsdelen. De sitter ergonomisk riktig og i midt-stillingen så får vi så veldig bra øyekontakt. Vogna er lett å legge sammen og tar veldig liten plass. Hadde den med på ferie i sommer og tok fra hverandre alt som kunne tas fra hverandre, og greide å stappe vogna inn i et allerede proppa bil.

Den største ulempen med vogna er at det overhode ikke er en vintervogn. Selv ikke med vinterhjul. Og håndtaket har en rar vinkling som gjør at jeg blir sliten i håndleddene. Men jeg har den som en nr 2 vogn sammen med OTH og da er den perfekt

Er enig med det de over skriver. Men jeg er overrasket over Buggis som vintervogn, uten vinterhjul! Den duger da så absolutt på snø, inkludert slapseføre, når man snur håndtaket slik at de store hjula kommer foran, og låser de små hjula. Hadde hørt så mye snakk om at den ikke er bra på vinterføre, men synes ikke helt det stemmer for vår del. Men den kan uansett ikke sammenlignes med OTH i trillekomfort hverken sommer eller vinter. Men så vet jeg ikke om en eneste vogn som har så fantastisk trillekomfort som OTH (og jeg har hatt mange vogner).

Vår gutt på 16 mnd. passer fint i sportsvogndelen, og kan sikkert minst bruke den til han er 2 år.

Jeg synes den brune og grå basen er finest. Og så liker jeg det klarblå, det brune, rødt fleece og de rosa trekkene :)

Styret kantrekkes langt ut, så det vil nok passe fint til en lang mann (sjekk først i butikken :)), men dere bør være klar over at bagen er lav, så han må nok regne med å bøye seg godt når han skal ta ungen inn og ut av den ;)

Ellers anbefaler jeg deg å spørre damene på nybaktmamma hvis det er noe du lurer på om denne vognen. Der er mange som har erfaring med denne vogna, dessuten viser de deg gjerne bilder.

Og apropos bilder, på NM.com finner du som du kanskje som du vet noe som heter for "et ryddig buggisgalleri", der finnes det bilde av barn i forskjellige aldre i vogna.

Tusen takk for svar jenter. Det blir definitivt en Bogaboo Cameleon til min neste. Satser på sommerbarn, men dersom det skulle bli vinterbarn prøver jeg med vinterhjulene og om ikke har jeg Spiriten som er helt ok på vinterføre.

PÅ NM.com er det mer liv for tiden, så vil anbefale å kikke innom der om dere har skikkelig vogndilla. Det har jeg fått :-)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...