Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fullammer sønnen min på 3 uker, og har tenkt å fortsette med det så lenge jeg greier. Men er ikke så veldig glad i offentlig amming. Det går forsåvidt greit på sykehus, helsestasjonen, og med søster, foreldre etc. Men liker ikke å amme foran diverse mannlige venner, brødrene til mannen min og slikt. Er det noen andre som har det slik!!?!? Hva gjør dere i såfall!? Går inn på et eget rom?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

min gutt er litt over fire uker nå. Når vi har hatt besøk av kompisene til mannen min - single gutter - går jeg på eget rom. ellers ammer jeg forran gjestene. iallfall de som har små selv. men jeg skjønner hva du mener... føler meg ikke alltid like komfortabel..

Skrevet

Du kan jo ta med deg et tynt sjal og legge over skulderen, for så å bre det over babyen når du ammer. Da ser ingen på. :) Jeg er nødt til å gjøre det av og til når jeg ammer ute fordi hun ellers blir så nysgjerrig og ikke greier å konsentrere seg om maten, men det dekker også innsyn. :)

Skrevet

Ammetopp og en fleecejakke hjelper masse :-) Da må de virkelig ha rett vinkel for å greie å se noe som helst. Men man venner seg etterhvert...

Skrevet

Trodde før jeg fikk barn at det ville være litt rart og flaut, men så fort mini kom til verden så forsvant all sjenangse gitt. Ser kun på det som mating og gjør det hvor jeg vil. Har aldri fått noen kjipe kommentarer. Synes ikke man skal stresse med det. Men hvis du føler seg ukomfortabel så må du jo bare sette deg litt unna eller i et annet rom. Men man ser jo ikke mye av puppen når man ammer, og tror ikke de fleste tenker på det som boobs hvis du skjønner hva jeg mener:) Du gir jo bare barnet ditt mat! Men du får bare gjøre det som føles mest riktig for deg. Det viktigste er at du og gutten er komfortable.Så får andre mene hva de vil...mener nå jeg;)

Skrevet

Forstår deg veldig godt! Hadde og har det på samme måte som deg! Jeg brukte ofte ammeforkle når vi var på besøk hos svigers/venner, eller en stor gulpeklut for å dekke til litt. Hjemme pleide jeg å gå inn på et annet rom. Syns spesielt i begynnelsen at det var deilig å sitte for meg selv, for jenta mi kunne ofte ligge en halvtime og spise.

Nå er jenta mi 7 mnd og ligger og kikker på alt annet når jeg skal amme, så da nytter det ikke med forkle! Pleier som regel å gi henne mat før vi skal på besøk, og som regel er vi ikke så lenge og da trenger hun ikke mat før vi kommer hjem. Har også benyttet meg av mme når vi har vært ute. Litt mindre stress å slenge frem ei flaske syns jeg! Nå spiser hun jo også grøt, så da er jo det også et alternativ når vi er ute!

Det er ikke alle som er like komfortable med å amme foran andre (selv er jeg ikke så komfortabel med at andre ammer foran meg heller). Sånn er det bare, og det syns jeg folk bør ha respekt for! Syns det er viktig at ammingen ikke blir stress!

Skrevet

Babyen min er 10 uker, og jeg føler det akkurat som deg... Greit med foreldrene mine og venninner, men ellers går jeg på et annet rom. Amme på café eller liknende er heeelt uaktuelt foreløpig. Tungvint, men sånn er det bare :-)

Skrevet

Jeg trodde også at jeg skulle syntes det ville bli skikkelig ubehagelig å amme offentlig eller foran andre, men jeg slet sånn med ammingen på sykehuset og trengte så mye hjelp. Hele personalet tok meg jo på brystet for å hjelpe, så da forsvant alle tanker om at det var intime kroppsdeler og noe jeg ikke ville gud og hvermann skulle se. For jeg har alltid vært veldig privat før jeg fikk ungen. Men nå er det null problem. Jeg er ganske glad jeg har det sånn da. Jeg finner meg bare et eget rom hvis vi har mye besøk.

Men på shoppingsenter har de jo amme/stellerom så da er jo det et tilfluktsted hvis det er veldig ubehagelig. Og tror ikke det er så veldig mange som glaner mens noen ammer da.. Det vil jo være ganske sykt. Og ja, vil tro du kan dekke til ganske mye med en litt stor glidelåsjakke=)

Skrevet

Jeg har en gutt på 9mndr å jeg ammer enda! Har hele tiden ammet når gutten min har vært sulten å ikke brydd meg om hvem som er i nærheten! tenker sånn at det er en naturlig ting! Men jeg kaster ikke puppen frem sånn at alle ser det! Har funnet ut at det er greit å ha en singlett å en genser på! Da drar jeg opp hele genseren og ned singletten akkurat sånn at han får spist (hvis du skjønner?)! Ingen som ser noen ting:D

Skrevet

har det slik jeg også. hater å amme offentlig!

huff,håper det kommer seg ettrhvert,for det er litt tungvindt,ja...

Skrevet

Tusen takk for svar :)))

Fint å se at det er flere som meg.

Jeg får se hvordan det blir etterhvert, og prøve å ha med et sjal som noen foreslo.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...