Gå til innhold

Kan babyen ligge på hotellrommet alene...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Litt usikker her på hva jeg mener selv; vi skal på julebordweekend på hotell i helgen, kan vi la jenta vår ligge på rommet med babycall mens vi er nede og spiser middag etc...? Hadde dere gjort det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde aldri gjort det.

Man vet aldri hva som kan skje på et hotell, og hadde ikke klart å slappe av.

Skrevet

Jeg var i bryllup når lillegutt var 8 uker, vi hadde han sovende på rommet(som var i samme etg.som festen), med babycall. Men gikk i tillegg å sjekket jevnlig på rommet:) (stolte ikke 100 prosent på babycalln)

Skrevet

Det hadde jeg ikke gjort.... Mye uforutsett som kan skje, feks brann. Lite sannsynlig selvsagt, men hadde ikke tatt den sjansen...

Skrevet

Jeg hadde nok gjort det før "Madeleine-saken." Vet at det er sykt å tro at noen skulle bryte seg inn på hotellrommet for å stjele en baby, men bare det at andre vet at babyen er på rommet, og hva de tenker om oss som foreldre gjør at jeg nok hadde kviet meg for å la mini være alene.

Skrevet

Nei, det hadde jeg aldri gjort.

Skrevet

Nei det hadde jeg aldri gjort. Som andre sier her så vet man aldri hva som kan skje. Brann, innbrudd eller psyko mennesker som kan finne på noe...man vet aldri..Kan du ikke ha med en barnevakt som er på rommet imens?

Skrevet

Når vi hadde baby på hotell, byttet vi på å sitte hos henne, og en kveld var vi så heldig å ha mamma til å sitte hos henne.

Ville nok ikke gjort det, nei. Når hun er så liten, kan hun sikkert sove godt i vognen og dere kan ha henne med? Om hun ikke sover, kan hun jo uansett ikke være alene.

Skrevet

Kommer helt ann paa hvordan det er der....Vi har vert mye ute reist, og noen ganger har eg vert ute i stue/fellesrom mens snuppa sover paa rommet.

Men! Bare dersom eg kan se doera til rommet, og vet at ingen kan komme seg inn vindu eller liknende og eg kan hoere henne dersom hun skriker skikkelig.....Snuppa er dessuten saa stor naa (!.5 aar) at eg kan la doera vere aapen (altsaa ikke laast) slik at hun kommer seg ut (hun kan opne doerer ja) dersom hun vaakner.

Hadde eg vert i din situasjon hadde eg nok tatt med lillesoestra mi som barnevakt;) eller hatt babyen sovende i vogn i naerheten....

Skrevet

Jeg hadde aldri gjort det. (med trykk på aldri :-) ), gullet har vært mye med på reise og har alltid vært med der hvor vi er, enten hun har sovet i vognen eller vært våken. Resultatet er en unge som kan være med stort sett over alt og sove i vogn med musikk og normal "støy" rundt seg, har gjort vår hverdag og fritid veldig enkel i allefall :-)

Skrevet

Nei det hadde jeg ikke gjort.

Men vi har alltid hatt eldste med oss i vogn, og han ble fort vant til å sove der han var - så lenge han hadde vogna si.

Skrevet

En venninne av meg deltok på julebord for noen år siden, det viste seg at babycallen ikke hadde dekning til rommet hun og datteren skulle bo på, så hun gikk rundt med barnevogn hele kvelden. IKKE spesielt kjekt visst nok, da det var flere julebord på hotellet og ganske mange overstadig berusa mennesker som ville se ned i vogna ol.

Skrevet

ta med vogna du og la henne sove der.

mini var bare 5 uker da jeg var på bryllupsfest. han sov som en stein i vogna han..bare spiste og sov. gikk helt fint det.

samme var det på dåpen, vi leide lokale og han sov omtrent mesteparten av tiden under maten og kaffen. Sover tydligvis godt i bråk :)

Så jeg har heller ville prøvd det istedet for å la babyen ligge alene på hotellrommet. Det hadde jeg aldri tørt.

Skrevet

Det hadde jeg aldri gjort. Tenk om det skulle bryte ut brann eller andre ting, huff...

Skrevet

Jeg har ikke gått fra lillegutt på noe hotell, hverken før eller etter Madeleine-saken. Hadde ikke slappet av i det hele tatt. Men det er nå meg....

Skrevet

Hva hjelper det med babycall hvis det begynner og brenne? Eller noen skulle ta seg inn på rommet? (så lenge du ikke er supermann da)

Hadde aldri gjort det. Kan skje for mye. Sannsynligheten er liten, men man vet aldri.

Skrevet

jeg hadde nok ikke gjort det, nei! Det er jo et helt fremmed rom for henne, og hva om hun våkner da, på et fremmed rom, og kanskje tar det lengre tid før mamma kommer enn vanlig..

Og ville du stolt på at du hørte babycallen på et julebord??

Skrevet

Hmm, ja, tusen takk for svar, alle sammen! Enig i det dere skriver, ville bare høre om det var jeg som er overbeskyttende eller hva ;)

Vi skal på et hotell på fjellet, og jeg vet av erfaring at kollegaene mine blir ganske høylydte og rimelig fulle etterhvert, derfor jeg er så i tvil, vil liksom ikke ha vogna med sovende baby i nærheten av dem. Ikke lett å ha med barnevakt på langtur, heller! Mulig at vi bare må innse at livet er annerledes med baby, og bli hjemme. Tenke tenke... :)

Skrevet

Vi var i 50 årslag til svigermor når 1.mann var 2 år, vi var da på høyfjellshotell. Der hadde de en ordning hvor vi la av telefonrøret på rommet ned til resepsjonen, de fikk telefonnr mitt og ville ringe så fort det var noe lyd der. I tillegg til dette var vi å sjekket på rommet hans med jevne mellomrom. Dette var ikke på gateplan ikke lett å komme inn igjennom vindu. (og så var det lenge før madelein saken)

Skrevet

Nei, et har jeg aldri kommet til å gjort!

Skrevet

Nei, det hadde jeg definitivt aldri gjort!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...