♥Klumpen og Lillesnuppa♥ Skrevet 8. desember 2008 #1 Skrevet 8. desember 2008 Vasker lillegutt med gasklut ved bleieskift, eller holder han under spingen. Må man skifte klut for hver (bæsje-)bleieskift? Fullammer så han har kun gul bæsj som ikke lukter noe særlig, men det er til gjengjeld ALLTID bæsj i bleien... Blir mange kluter om man må skifte hver gang mao..
drømme_mamma er gravid Skrevet 8. desember 2008 #2 Skrevet 8. desember 2008 jeg bruker ikke kluter, med papirkluter (eks. libero sine). det er engangskluter, de blir ikke løst opp i vann. bruker et par hver gang gutten har bæsjet, og kaster dem. er billig og hygienisk. evt. kan du bruke sterile kompresser som du kjøper på apoteket.
Gjest mphs Skrevet 8. desember 2008 #3 Skrevet 8. desember 2008 Bruker coop extra våtservietter for å ta bort bæsjen og når jeg ellers vasker med klut bruker jeg den kun en gang.
lillespire08+10 Skrevet 8. desember 2008 #4 Skrevet 8. desember 2008 jeg bruker sterile kompresser (Mesoft 10x10cm) til vask av stumpen, og er veldig fornøyd med det:)
Lillepusen-78 Skrevet 8. desember 2008 #5 Skrevet 8. desember 2008 Vi bruker Liberos tørre vaskeservietter med vann til å ta bort bæsjen, og så vasker vi over med klut etterpå. Bytter kluten en gang pr. døgn, siden den ikke blir særlig skitten.....
Lillesøster/bror til tulla? Skrevet 8. desember 2008 #6 Skrevet 8. desember 2008 Vi foretrekker å bruke gaskluter som du, og har gjort det siden starten. Vi skifter klut for hver bæsjebleie, og joda, vi har ganske mange... :-) Men, hun har ikke så veldig mange slike bleier i døgnet, som oftest bare én.
lille sprelle Skrevet 8. desember 2008 #7 Skrevet 8. desember 2008 bruk mesoft (10*10 cm) fra apoteket! er mange i hver pakke. koster 25 kr stykk tror jeg. kjekke også til snørrtørking, tørking av gulp osv (og polering av bil! hehe). kjekke å ha i lomma på tur!
annemor80 Skrevet 8. desember 2008 #8 Skrevet 8. desember 2008 Vi pleier å skylle kluten godt og bruke den et par ganger, ja. Snur den så vi bruker et "rent" sted, da. Hun har ikke hatt noe problemer med sår stump eller noe, så regner med at det går greit. Blir jo nok klesvask som det er!
*LilleTroll + spira Skrevet 9. desember 2008 #9 Skrevet 9. desember 2008 Tørker bort synlig bæsj med våtserviet, deretter får stumpen en runde med såpe (babysåpe) og vann under springen
mai mammaen til to Skrevet 9. desember 2008 #10 Skrevet 9. desember 2008 jeg bruker ALDRI samme kluten. hadde aldri brukt samme kluten på meg selv heller
Lille trille satt på hylle Skrevet 9. desember 2008 #11 Skrevet 9. desember 2008 Bytter klut etter hver vask. Kan ikke tenke meg å bruke kluten 2 ganger på meg selv, så da gjør jeg ikke det på jr heller=)
Marsipan❤grisen Skrevet 9. desember 2008 #12 Skrevet 9. desember 2008 Jeg bytter klut etter hver vask, uansett om det er bæsj eller kun tiss. Det går noen kluter på en dag, men jeg har kjøpt inn en haug med kluter så jeg har nok av det.
2 hjertegull :) Skrevet 9. desember 2008 #13 Skrevet 9. desember 2008 Klutene er jo ikke spesiellt dyre da, og det går riiiiimelig mange i en maskin, så jeg ser ikke problemet med å bytte hver gang.. Vi vasker bæsjen bort med våtservietter og skyller henne under vasken eller vasker over med klut med rent vann.. våtservietter er en skikkeli sopp-faktor, så pass på å vaske over
miapia Skrevet 9. desember 2008 #14 Skrevet 9. desember 2008 Hver gang! Noe annet er ekkelt... bruker ikke såpe eller engangs på daglig basis, bedre for miljøet og huden. Kjører kluter på 90 grader en- to ganger i uka.
♥Klumpen og Lillesnuppa♥ Skrevet 9. desember 2008 Forfatter #15 Skrevet 9. desember 2008 Takk for innspill! :-) Da skal det byttes for hver skift. Må bare kjøpe flere kluter... Brukte mesoft i starten, men syntes det gikk så mange av de og tenkte det ble dyrt (og lite miljøvennlig) i lengden, derfor byttet jeg til klut hjemme og mesoft kun på tur..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå