Gå til innhold

Håper på svar..

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid i 6. mnd,og svangerskapet går greit. Har bare ett problem,vi bor i 4. etasje i ett veldig ungt borettslag. Er en del festing og bråk ihelgene.. Der er ingen heis i bygget,og trappene opp til vår leilighet er ute,altså det blir glatt og legger seg snø i trinnene. Litt skummelt.. Vi får ikke solgt leiligheten eller leid den ut,så ser ut til at vi må bor her når babyen kommer.. Har dere noen tips til meg? Mannen min reiser mye i jobben sin,så jeg er mye alene hjemme. Og få barnevognen opp til leiligheten kan jeg bare glemme,er ikke sterk nok til det.. Barnevognen får stå nede i bilen når den ikke er i bruk.. Huff,føler meg som en dårlig mor siden vi ikke kan tilby den første babyen vår det aller beste..

Andre i samme situasjon som oss? Jeg gråter pga dette her,vet ikke om det er hormonene eller om dette virkelig er ett problem(det er vel kanskje det)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei.

Er i nesten samme situasjon.. bare at jeg bor i 2 etasje, så er jo litt kortere. Jeg skal ikke ha før i sommer, så slipper ihvertfall at trappa er glatt de første månedene. Har ikke tenkt så altfor mye på at det blir et problem ennå, men blir vel noen lange trilleturer der jeg ikke kommer meg opp igjen til leiligheten før ungen er våken, men det går vel greit. Klarer vel alltids å bære opp bagen og sette igjen vogna også.

Ellers er jeg så heldig å ha svigermor bare et par minutter unna, så tenker vel å låne hennes hage og veranda noe.

Tror det kommer til å gå helt fint jeg, men blir vel som sagt noen lange trilleturer mens ungen sover, kan jo bli vanskelig å få den med opp i leiligheten uten å vekke den.

Skrevet

Heisann,

tror kanskje hormonene dine spiller deg et lite puss her. Det har i alle fall ikke noe med dårlig mor å gjøre at du bor i en gård uten heis! Det er helt andre kvaliteter som avgjør om ditt barn har det bra eller ikke, så det trenger du ikke bekymre deg for.

Og at barnevognen ikke kan bli med inn i leiligheten blir vel ikke noe problem?! Det går kjempefint, selv om det blir litt mer kronglete.

Bruk tiden på å glede deg og heller tenke på hva som kan gjøre det lettere for deg, enn å tenke på hindringene!

Masse lykke til og kos deg med den lille når den kommer :-)

Klem fra meg

Skrevet

Kjøp sykkellås til underdelen på vogna, og skaff en barnevogn der du kan klare å bære bagen opp! Hvis det er veldig glatt i trappa, kan du jo dra et par brodder over skoa når du skal gå opp. Dette går nok fint skal du se! Anbefaler dere også å ta initiativ til et møte i borettslaget der dere tar opp dette med bråk og festing, og oppfrisker reglene for dette.. Lykke til!

Skrevet

Tusen takk for alle de gode svarene! Nå ser jeg litt lysere på dette her:) Ønsker dere alle en riktig fin førjulstid:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...