jentemamma Skrevet 8. desember 2008 #1 Skrevet 8. desember 2008 Vesla har øyebetennelse og er pigg og glad, mens mamma er sliten og slapp av feber. Vi har vært inne hele helgen og jeg tror at hun kjeder seg. Lekene er ikke noe spennende og vi har kikket i bøker i hele dag. Føler meg som en elendig mor som ligger på sofaen og prøver å få henne til å leke med lekene sine alene...
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2008 #2 Skrevet 8. desember 2008 Hei! Ingen gode tips, men er ute etter tips selv.. Her er det mini som er syk. Han gidder ikke all verdens, men kjeder seg fort. For han har perioder hvor han er pigg i løpet av dagen. Vi har også vært inne siden før helga.. God bedring til dere =)
i kvitt og svart for alltid <3 Skrevet 8. desember 2008 #3 Skrevet 8. desember 2008 Har hatt samme helg her også, jeg har spilt musikk for min på 17 mnd, det elsker han. i tillegg har han fåt tegnesaker og kan sitte leeenge i tripptrappen sin å kose seg med fargeblyanter mens mamma ligger på sofaen.
Snupi27 Skrevet 9. desember 2008 #4 Skrevet 9. desember 2008 samme her. emilie har vært innes iden torsdag med høy feber over 40 pluss ørebetennelse på begge sider.. først i gå rble hun feberfri men den kom snikende på kvelden med 39.9.. så får vente å se i kveld om det samme skjer.. hun kjeder vettet av seg stakar. og det kan jeg godt skjønne.. kjempe rastløs.. i dag har vi bakt horn med ost og skinke i =) det syns hun va rmorro..=) hun er 16 mnd
samboer87 Skrevet 9. desember 2008 #5 Skrevet 9. desember 2008 faktisk så ville jeg sette på postmann pat eller noe og slappe av mens barnet ser på det en halvtime eller så lenge barnet vil. så etterpå leke med duplolego feks du kan da ligge på gulvet og bygge feks et stort hus barnet vil synes det er kjempemorsomt samtidig som det er en rolig aktivitet hvor du får slappet av. tegning gjerne sammen med barnet er også en rolig aktiviet sett deg ved siden av ham i høystol gi han tegneark og noe og tegne med og tegn selv eller tegn en tegning sammen! Det var noe av det vi pleier å gjøre når vi er syke og veslegutt i 100. han er 22mnd. men det samme funka fint da han var på din jentes alder
Kufiolilla Skrevet 10. desember 2008 #7 Skrevet 10. desember 2008 Var i samme situasjon selv nettopp. Ga ham blant annet en dorull og noen julegavebånd-ruller han fikk surre utover hele stua...
NormaJean Skrevet 10. desember 2008 #8 Skrevet 10. desember 2008 jeg er syk også, 39 i feber og spyr som en gris. i går greide jeg ikke å amme noe særlig heller, bra jeg har masse mm i fryseren. lilegutt er bare 3 måneder, men er ganske sur for at mamma er en slappfisk. i dag har mamma kommet og tatt med seg lillegutt på 3 måneders kontroll. så han får vaksine uten mamman sin tilstede:( kanskje du kan ringe en venninne/familie som kan komme og ta med seg jenta di på trilletur? så får du litt avbrekk og jenta di får litt variasjon?
jentemamma Skrevet 10. desember 2008 Forfatter #9 Skrevet 10. desember 2008 Tusen takk for supre tips allesammen:) Duplo hadde vi ikke i hus, men fikk kjøpt inn og det var en hit!!! Idag er vesla i barnehagen og jeg har fått meg en deilig slappe-av-dag! God bedring til dere andre syke og slappe mammaer:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå