♥mini♥lille♥knerten Skrevet 8. desember 2008 #1 Skrevet 8. desember 2008 Hvordan er det med dere? Jeg syntes jeg er mer sulten nå enn før jeg ble gravid, og jeg har et ektremt sjokolade sug nå også. Siden dette er min 2 og jeg fullammer trodde jeg at jeg skulle gå raskere ned i vekt med denne enn første som raskt fikk tilegg med flaske. Ikke det at jeg skal kutte ut å amme altså, det er bare at jeg nesten ble litt skuffet. At "det renner av deg i amminga" er ikke min erfaring. Jenta er 2,5 mnd og jeg har ennå 7 kg igjen før jeg er tilbake til det jeg var.
Kanutten80 gutt 08 og gutt 10 Skrevet 8. desember 2008 #2 Skrevet 8. desember 2008 Min sønn blir 3 mnd til fredag og jeg har også 7 kg igjen. Å de 7 kg har jeg hatt igjen siden han var 3 uker. Så de sitter ille godt. Jeg full ammer og lille gutt er en kraftig plugg. Så det må være mye energi i melka, men det renner ikke noen kiloer fra meg. Jeg går ikke lange turer. Men hadde jeg gjort det så hadde nok kanskje kiloene vært borte,. Men men... Sånn er det.
Miss T Skrevet 8. desember 2008 #3 Skrevet 8. desember 2008 Jeg tror du må gi det litt mer tid. Slik hadde jeg det også lenge. Vekta stod helt stille.Hadde lenge 7 kilo igjen. Men da knerten va ca 4 mnd begynte det å skje noe. Nå er han 7 mnd og jeg er 5 kilo lettere enn da jeg ble gravid. Det er når dt er ca 4-5-6 mnd at du virkelig produserer. Så ikke fortvil, kiloene går nok bort. Men det er klart at det hjelper sikkert å trene og leve sunt også
Erisa* Skrevet 8. desember 2008 #4 Skrevet 8. desember 2008 Meg meg begynte det ikke å hjelpe så mye før hun var et halvt år. Nå er hun 10,5 mnd og jeg ammer enda, og merker det godt. Fettet renner av på baken, selv om jeg ikke trener noe særlig. Men før hun var et halvt år var det lite jeg merket til det at man skal gå ned i vekt. Så det er nok litt tidlig for deg å forvente en slik effekt. Men med litt tålmodighet;) Jeg ammer forresten bare kveld/natt/morgen nå, ikke så veldig mye. Men det hjelper godt likevel.
shari_z Skrevet 8. desember 2008 #5 Skrevet 8. desember 2008 Det er ikke min erfaring heller, dessverre. :-( Jeg gikk ned under svangerskapet, veide 3 kg mindre noen dager før jeg fødte enn før jeg ble gravid. Skal si at jeg er overvektig og at jordmor og lege var fornøyd med vekta hele veien under svangerskapet. Etter fødselen, var jeg 13 kg mindre. Men, babyen er nå 7,5 uker gammel og jeg har gått OPP 5 kg de siste 5 uker. Er utrolig sulten hele tiden, og har sterk søt sug nå. Synes det er så deprimerende at jeg går opp; følte at jeg begynte å se litt fin ut etter å ha gått ned så mye, og når går det gale veien igjen. Blir så lei meg. Jeg gikk opp siste gang under ammingen også, og da var jeg helt normalvektig, både før, under og etter svangerskap. Det var ammingen som ble et problem for meg. Skulle bare ønske at vekta ikke gikk oppover. Om det hadde stått stille, hadde jeg vært veldig fornøyd. Javel, så snart jeg får lov av manuelterapeuten, skal jeg begynne å gå trilletur hver dag og se om ikke det hjelper saken.
su-su-susa-i-hodet m/rampegutt Skrevet 8. desember 2008 #6 Skrevet 8. desember 2008 Mini er straks 9 mnd og de siste 7 kg sitter som spikra.
Trultemora er presseklar!! Skrevet 8. desember 2008 #7 Skrevet 8. desember 2008 Jeg la på meg ca 6 -7 kg i svangerskapet, jeg gikk ned nesten 11 etter fødselen og gikk opp x antall kg igjen... kanskje 10 ja....... For meg så har ikke amming vært slankende nei, derimot motsatt! Men satser på når amminga er ferdig så går det mot lysere tider!
Gjest Skrevet 8. desember 2008 #8 Skrevet 8. desember 2008 Når jeg veide meg på 6ukerskontrollen hadde jeg gått ned alle kiloene som jeg hadde lagt på under graviditeten (12kg). Men nå 8 mnd etter fødsel veier jeg 2 kg mer!!! Og jeg har amma mye døgnet rundt....:.-( Føler meg litt snytt kan en si...for jeg hadde sett for meg å gå ned en del kg mens jeg amma, som en slags gratis slankekur;-)
kajfla Skrevet 8. desember 2008 #9 Skrevet 8. desember 2008 jeg veier det samme nå som jeg gjorde 5 dager etter fødselen. Jenta mi er nå 6 mnd, så dvs fullamming har ingen effekt for vekta mi....DESVERRE
2.gangs Skrevet 8. desember 2008 #10 Skrevet 8. desember 2008 De siste kiloene sitter som spikret her også. Ammer fremdeles og han er 10 måneder nå.. Skulle gjerne gått ned de siste 5 kg... Det hadde nok hjulpet om jeg trente, men overskuddet til trening er der ikke lenger..
gerd Skrevet 8. desember 2008 #11 Skrevet 8. desember 2008 Det kommer jo an på graviditeten også da. Hvor mye la du på deg i svangerskapet? Om du har lagt på deg mye fordi du har spist mye og vært i lite aktivitet (så det ikke er vann altså) så må du ikke regne med at alt ramler av med en gang.
Grateful mom Skrevet 9. desember 2008 #12 Skrevet 9. desember 2008 Så lenge jeg spiser sunt, det vil si, ikke har i meg godteri og sjokkis i uka, og begrenser det i helgene så vil jeg si at det renner av meg ja. Har ikke gjort noe for at det skal gå vekk - bortsett fra å ikke spise snop, men allikevel gjør det det. Prøv det!
Joikaboll@ Skrevet 9. desember 2008 #13 Skrevet 9. desember 2008 Jeg la på meg 17 kg og gikk ned 24 kg 4 dager etter fødsel, veier det samme enda. Linus er nå 6 mnd. Jeg håper å gå ned noen kilo til, men jeg er sulten og godtesjuk støtt nå mens jeg ammer. Dytter i trynet ustanselig. Linus er min nr 5 og jeg har aldri gjort meg erfaring med å gå ned under amming, men derimot etter ammeslutt har jeg tatt av noen kilo. Aner ikke hvordan det blir denne gangen da jeg nå veier mindre enn før svangerskapet, har ikke opplevd det før.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå