lykkeligmortileinydeligjente Skrevet 8. desember 2008 #1 Skrevet 8. desember 2008 Etter å ha vært kjempeflink til å ta tran og andre vitaminer før, har det plutselig blitt totalnekt! Hun snurper igjen munnen og dytter ut tranen med tunga - skikkelig søl! Bruker målesprøyte. Den har fungert kjempebra helt til nå, skjønner ikke hva som har skjedd jeg... Noen som har gode tips for å få lurt i henne tranen?
Kjukka Skrevet 8. desember 2008 #2 Skrevet 8. desember 2008 Blande det i grøten... eller noe annet ? Om du fullammer, så kan du jo prøve å pumpe ut litt melk, og blande det i en liten kopp og gi ? Gi D-vitamindråper heller ?
Vinden blåser Skrevet 8. desember 2008 #3 Skrevet 8. desember 2008 hva har du gitt hun egentlig??? må bare spørre siden du sier tran OG andre vitaminer?? du skal bare gi henne tran ELLER d-vitaminer vet du??? gi ho d-dråpene istedenfor så slipper dere transtyret er slik vi gjør det her i gården ihvertfall...
Gjest Skrevet 8. desember 2008 #4 Skrevet 8. desember 2008 Anbefaler ikke å blande i grøten eller melka, det kan føre til at hun vil nekte å spise grøt og drikke melk også..... tran bør gis alene... men gå over til d-dråper istedet siden hun nekter...
Nordhagenjentene :) Skrevet 8. desember 2008 #5 Skrevet 8. desember 2008 Prøv Eskimo omega-3 i steden? Det gjør vi. Og det smaker nyyyydelig "sier" frøkna... ;P
kisselin Skrevet 9. desember 2008 #6 Skrevet 9. desember 2008 prøv skje... Kanskje hun er lei sprøyta
lykkeligmortileinydeligjente Skrevet 9. desember 2008 Forfatter #7 Skrevet 9. desember 2008 Mange gode tips! Tusen takk! Prøver skje først, hvis ikke det går blir det Eskimo eller D-dråper. Fås Eskimo på apoteket? Hjerte til hjerte: Jenta mi er født seks uker før termin og fikk dermed skrevet ut Multivitamin, Folat, Jern og Tran. Ikke spør meg hvorfor hun skal ha alt dette....
løveprinsen <3 Skrevet 9. desember 2008 #8 Skrevet 9. desember 2008 Ser mange foreslår d- dråper istede. Da får de jo ikke de gode fettsyrene som er i tran. Håper du lykkes med å få i henne tran igjen. Vi gir vår lille med sprøyte og han er ikke overlykkelig når han får det. Håper det blir bedre når de blir litt større:-)
Mina75 - *tobarnsmor* Skrevet 9. desember 2008 #9 Skrevet 9. desember 2008 Jeg har en jente på 2,5 måneder, og jeg gir henne tran i en tåtesmokk - fungerer utmerket. Hun sutter det i seg som om det var melk Prøvde først med målesprøyte - det ble bare søl her i huset...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå