Gå til innhold

Braun ThermoScan , noen som har dette øretermometeret?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har, og det viser ikke riktig temp.. Dårlig, var jo så dyrt...

ER deres riktigt?

Jeg har testet øret om rompe samtidig.

Skrevet

Vi har det. Hvor mye feil viste det da? Vårt viser temmelig riktig tror jeg, men har jo aldri målt det opp mot et rompe-termometer.

Skrevet

Jeg husker ikke modellen men har i alle fall et Braun øretermometer som ikke akkurat var billig og sitter vel med inntrykket at det var penger i dass. Mye mulig jeg bare fyller det med brukerfeil, men jeg har i alle fall fått helt bingo temperaturer (testet på meg selv i den perioden jeg målte temp hver morra i forbindelse med å finne eggløsning). Kan få ganske varierende temper selv med måling flere ganger etterhverandre, og som sagt helt annerledes enn hva jeg har målt med vanlig termometer i munnen (vil anta at det da er enda større forskjell fra hva jeg evt ville funnet ut ved analmåling).

Skrevet

Vi har det, og det kan vise litt forskjellig. Det kommer jo an på hvor mye ørevoks barnet har, om du får den rette vinkeleninn i øret + at de på apoteket sa at du skal alltid legge til 0,5.

Jeg måler altid 3 ganger pr gang.

Skrevet

Jeg har funnet ut at det er litt forskjell etter hvordan du setter det i øret. Man må passe på at det er langt nok inn og riktig vendt bakover. Og at hylsteret du setter utenpå er rent, det MÅ ikke brukes to ganger. Da vil temperaturen være forandret andre gangen.

Skrevet

Utfra bruksanvisning skal man ikke legge til noe. jeg har testet det opp mot rumpe og det stemmer. En ting (som også står i bruksanvisningen), var at temperatuen ble ulik om jeg tok tempen når øret hadde ligget ned mor puta..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...