Gå til innhold

Noen av dere som er sykmeldte??

Anbefalte innlegg

Noen som er blitt fullt sykemeldte? Å av hvilke grunner?? Har selv nå vært 50% sykmeldt i fire uker, jobber på natten. Er plaget med noe bekken vondt å ryggvondt. Har også ofte sånn at jeg blir kortpustet/tungpustet helt uten grunn, blir da tom for krefter å må bare sette meg.. Greier ikke stå lenge oppreist.. Vurderer veldig om en skulle blitt helt sykmeldt, men spørs hva legen sier til d..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139249964-noen-av-dere-som-er-sykmeldte/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er i uke 24 nå, og er 100% sykemeldt. Har en jobb med mye løfting og går mye på harde gulv, så er sykemeldt pga rygg/bekkenplager. Sliter også med det samme som deg når det gjelder kortpustet.. Har fryktelige smerter som kommer og går i lysken, akkurat som om noen stikker en kniv inn der..

Så jeg nyter førjulstiden hjemme med god samvittighet, selv om et innimellom blir lange dager..

Hei! Jobber 100% nå, men lurer på hvor lenge jeg holder ut, jobber på småbarnsavd. med mye løfting. Måtte på legevakta på onsdag p.g.a. svimmelhet og hodepine. Men jadda, rett tilbake i jobb! Får så dårlig samvittighet med tanke på kollegaene mine som sitter igjen, fins jo ikke vikarer å ta av engang... Fikk beskjed med legen om å stresse ned, men det er lettere sagt enn gjort! Hadde lav blodprosent og var dehydrert, så nå går det i jerntablisser og vann! Andre som sliter med hodepine i svangerskapet? Er ikke vant til konstant hodepine, bøyer jeg meg ned så vedder jeg på at jeg stuper i bakken og svimer av.

Jobber foreløpig 100%. Er 21+2. Men har fått tilrettelagt litt på jobben, slik at jeg får brukt litt tid i arbeidstida til skrivearbeid. Jobber som avdelingsleder i barnehage. Har masse papirarbeud so jeg ikke har overskudd til å ta meg av etter jobb. Har nok med å omgås 15

2-4åringer hver dag. De krever sitt.

Jeg jobber 100 % og det går helt fint men er sykemeldt to uker fra instruktørjobben min på treningssenter pga lavt jernlager. Fikk beskjed om å ikke ta tabletter enda men å regulere dette via kosten. Så nå spiser jeg jernrik mat etter beste evne. Hater å ikke være i form. Hadde dette også i sist svangerskap men da i ca uke 32. Ble da sykemeldt 100 % pga at jeg var dårlig. Denne gang har jeg vært føre var. Blir jo en helt annen person når jernlageret stabiliserer seg:-) Ellers ingen plager bortsett fra en plagsom forkjølelse. Virker jo som om halve byen er forkjøla for tiden. 9 av 14 unger i barnehagen til minsten var i går borte fra barnehagen....

Hei dere :-)

jag hater også å ikke være i form. Har ikke trent siden jeg ble gravid . Selvfølgelig gått turer og sånn. Men ikke pest meg.. Jeg er i en risiko gruppe med å få for tidlig , fikk i uke 26 sist gang for snart 16 år siden .

Nå er jeg også 41 , men tror ikke det har så mye å si for min del Ble gravid på første forsøk så ..:-)

Denne gangen tar jeg hensyn til graviditeten og er sykemeldt fra dne ene jobben. Jobber fast 130 % så jeg har ikke dårlig samvittighet og tenker ikke på å få det heller.;-)

Jeg sier dere bare , føler dere behov for å være sykemeldt så gjør det . Jeg lyttet ikke til kroppen min sist så derfor kom barnet i uke 26. Heldivis gikk alt bra. Helt greit at man ikke er SYK når man er gravid, men d teer den største belastning kroppen gjør i løpet av livet så ta vare på dere selv jenter og babyen.:-)

Annonse

Hei

Jeg var på UL i dag, er 21+6 og venter tvillinger. Jeg ble sykemeldt pga kynnere... Tror nok tiden frem til april blir laaang :(

Er sikkert viktig å lytte til kroppen sin og ta ting i riktig tempo, man vil jo ikke gjøre noe som kan være skadelig. Det er sikkert også viktig å ha krefter og energi igjen til den siste tiden og selve fødselen :)

jeg ble sykemeldt pga kynnere for 1 uke siden. å siden ha de bare økt i intensitet. så var på tide. var veldig plaget me kynnere forje svangerskap og var innlagt i uke 26 og 32 pga d og måtte bruke tabeletter. lå da hele jula foruten julaften på sykehus. å ha ikke tenkt å gjennta d.. så ta d me ro jenter. lytt til kroppen. ta signalene tidlig. føler du for å sykemeld deg så gjør d. om ikke 100% så litt i hvertfall.

Hei, ja eg er sygemeldt, er i vege 25 nå, og rekner med att eg blir det ut svangerskape. Blei veldi plaget i allerede veke 5, så gjekk til legen i veke 7, så har vert sygemeldt til nå.

Har igrunn gått i det sama, kvalme, hodepine osv, nå i det siste fra veke 20, har det vert veldig mye ryggplager og andre diverse.

Prøvde aktiv sykemeldt og men det funket ikkje, eg svimte av og va sikkelig dårlig kvar gong når eg gjorde en økt. Eg e lærling som snikker, så dt sier seg sjøl att eg har ganske ''hard'' jobb!

Har litt av kortpustet og tungpustet eg og, det kommer når eg anstrenge meg litt, og deretter blir eg svimmel og evt. svimer av om eg ikkje sette meg og tar det me ro resten av dagen..

Legen min sier det er normal da, men selfølgelig det går jo utover jobben din, dei fleste jafall, så eg tror ikkje du ska føle deg dårlig om du sygemelder deg, det er bedre du hviler et par veger og faktisk kanksje kommer over den perioden der du slapper godt av, og tar ting litt me ro, så kan det verr att du klare å begynne sakte men sikkert på jobb: )

Legen min er utrolig grei når det gjeller sygemelding, dei fleste sjønner jo det... hørr m ann jafall : )

Er ikke akkurat sykemeldt, men har fått redusert arbeidstiden min fra 100% til 60-70% pga bekkenvondter og jernmangel. Trengte heldigvis ikke sykemelding, vi ordnet det bare intrent med vaktene mine.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...