M1979 Skrevet 8. desember 2008 #1 Skrevet 8. desember 2008 Vet at man ikke skal arve madrass etter andre barn, men hvordan er det med sengetøy? det kan jo vaskes på 60 grader.
Erisa* Skrevet 8. desember 2008 #2 Skrevet 8. desember 2008 Hvis du vasker det først, så går det fint, tror jeg i alle fall:)
rampete robin Skrevet 8. desember 2008 #3 Skrevet 8. desember 2008 Ikke arve madrass?? Her har alle ungene brukt samme madrass og seng. Hvorfor mener noen at det ikke er lurt??? Jeg kommer uansett ikke til å kjøpe noen ny, men er bare litt nysgjerrig....
Shabby Cheap Chic Skrevet 8. desember 2008 #4 Skrevet 8. desember 2008 De skal visst ikke arve madrass pga økt krybbedødfare mener jeg det var...
M1979 Skrevet 8. desember 2008 Forfatter #5 Skrevet 8. desember 2008 Det er påvist litt større risiko for krybbedød når man bruker en brukt madrass pga. gulp, oppkast, tiss etc. som kan ligge i madrassen. Derfor anbefaler krybbedødforeningen at alle barn bør får nye madrasser, eller bruke madrasser som er godt renset.
rampete robin Skrevet 8. desember 2008 #6 Skrevet 8. desember 2008 Hvordan kan det øke faren for krybbedød? Hva med vogner da, de går jo virkelig i arv... Vi reddet forøvrig gutten vår fra det som trolig hadde vært en krybbedød da han lå i vogna som liten (ny vogn).
Gjest Skrevet 8. desember 2008 #7 Skrevet 8. desember 2008 Det er vel gamle skumgummi madrasser som frarådes, ikke nyere (selv om de er arvet) Mener det var noe med avgasser fra den gamle type madrasser. Har ikke hørt noe om at de ikke skal arve etter søsken ol. Madrassen blir jo ikke akkurat nedtissa uten at den byttes, ikke hos oss ihvertfall. Og klart de kan arve sengetøy, dyner etc som vaskes. Det er jo det samme med klær også det da.... Man kan ikke bli helt hysterisk, selv om det jo er bra å følge anbefalingene fra krybbedødforeningen / helsevesenet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå