Gå til innhold

Problemer med å få sove

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen der ute som har strevd med legginga om kvelden som har klart og fått adhd-barnet til å sovne tidligere? Sønnen min strever med angst for være alene på rommet ( også på dagtid ), så vi må være sammen med han til han har sovnet.Han er ganske rolig på kveldstid nå ,så det er ikke det.Redd for at lite søvn også påvirker dagen hans. Det går også utover tiden vi foreldre trenger for oss selv.

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, min sønn på 11 år har ADD, og har alltid hatt store problemer med å sovne. Virker ikke som han trenger særlig mye søvn rett og slett !

Står opp 7 - 7.30 tida, og legger seg kl 21.00 . men klokka kan bli både 23.00 - 24.00 før han får sove. Men har vært streng på at han skal legge seg da uansett. Så får han hvile iallfall... Ogsåp bekymret for at det påvirker dagen derpå, han har jo konsentrasjonsvansker nok som det er, om han ikke skal være stuptrøtt i tillegg..

Skrevet

Her får guttungen vallergan til å sove på. For lite søvn trigger iallfall adhd her i huset. Vet at en del bruker melatonin, men det får jeg ikke av legen pga barn ikke burde ha det(eller noe sånt)

Skrevet

Her i huset forsvant dårlig nattesøvn, nattesvette og mørke ringer under øynene da vi gikk over til gluten- og melkefri diett pga proteinintoleranse. Ville bare nevne det, for PI kan også gi adhd-symptomer(og mye annet rart).

Skrevet

Hei.. Hvordan finner man ut om barnet har proteinintolreanse ? En blodprøve ?

Skrevet

Urinprøve. Du lan lese mer om det på nettsiden til Norsk Proteinintoleranseforening. http://www.npif.no Les gjerne det som står om symptomer og pasienthistorier også. Det gjorde jeg i sin tid og fikk en skikkelig aha-opplevelse både på egne og på podens vegne. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...