Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vær forsiktige med det. Hørte netopp at alle giftstoffene kroppen vår kvitter seg med når vi går ned i vekt går rett over i melken. Visst nok ikke bra for babyen i det hele tatt. Ville heller tatt en røyk nesten. Hva med å vente til ammingen er ferdig eller bare å leve sunt ? Jeg er ferdig med amming nå og har tenkt å slanke meg. Har 15 kg som skal av.

Skrevet

Har du tenkt på at det er ganske mange som tross vanlig sunn mat i ganske store menger raser ned i vekt under amming? Snakk med legen før du sier at det er bedre å ta seg en røyk enn å gå ned i vekt, det er både sårende og helt, helt uriktig. Dessuten, ved å leve sunt, som du oppfordrer til, går jo de fleste ned i vekt uansett.

Skrevet

Må legge til at det er drastisk vektnedgang som er usunn.. Sunt kosthold og mosjon er det ikke noe i veien for å bedrive :)

Skrevet

Drastisk vektnedgang her ment som i å gå aktivt inn for å slanke seg, skjøt meg selv litt i foten i forrige innlegg. Noen går opp, andre går ned.. poenget var at sultekurer ikke er (og har aldri vært) bra!

Skrevet

må bare spørre.. jeg har ufrivillig gått ned 6kg mer enn jeg veide før jeg ble gravid. Spiser som vanlig, aktiviteten jeg driver med er stort sett bare trilleturer...slanker meg på ingen måte!! Er det skadelig for barnet mitt da? Synes ikke det skal sammenlignes med å ta en røyk når du ammer...

Skrevet

Babyen din har det nok fin-fint den julibaby! Du sier det jo selv, spiser sunt (ihvertfall som vanlig:) ) og mosjonerer - ingenting er vel berde enn det?! :)

Hør med en lege før du kommer med "ville heller tatt meg en røyk" utsagnet ditt hi! Synes det er viktig å få frem forskjellen på det å gå ned i vekt av seg selv kontra det å gå aktivt inn for det. Er heller ingenting i veien for å gå aktivt inn for vektreduksjon, så lenge det er under kontroll. Dvs man kan tilegne seg et sunt kosthold og trene, og sørge for at man får i seg nok næring i løpet av dagen!

Skrevet

Det var derfor jeg reagerte på røyke-utsagnet som startet denne tråden. Veldig mange som spiser sunt og lever et aktiv liv med babyen går raskt og mye ned i vekt, men her inne virker det som å være sunn er å

"slanke seg" og det er i følge mange "farlig". Jeg tror på å unngå kaker, pizza og unødvendige kalorier både i ammeperioden og ellers, og blir veldig provosert over at det er så mye fokus på at det er skadelig. Snakk med legen din "julibaby" så får du helt sikkert høre at både du og babyen din har det kjempefint!

Skrevet

det spørs jo veldig hvordan man slanker seg da... jeg går på grethe roede.. og jeg spiser mye mer og mye sunnere enn før jeg begynte på kurset.. mini vokser og vokser så ser ikke ut for at han lider noe nød.

som dem sa på nyhetene så var det grethe roede dem anbefalte for ammede...

Skrevet

man kan helt fint gå ned all fødselsvekten i de første ukene etter fødsel, og fortsette å gå ned ved å spise sundt om man ikke går ned veldig fort(ikke over 1 kg i uken) uten at tungmetallene går over i melken.

Skrevet

Gikk opp ca 20kg når jeg var gravid (mye vann i kroppen da). I dag er jeg 4kg under startvekt (på 3.5mnd). I starten stresset jeg med at jeg gikk ned så mye i vekt (slike innlegg som dette hjelper IKKE!). Jeg lever normalt, spiser godt og sundt og er normalt aktiv, -Det er faktisk ikke mer jeg kan gjøre, jeg kan jo ikke begynne å ete enorme mengder for å holde vekta heller...

Skrevet

Eg tror at dersom du spiser sunt, hverken for mye, for lite eller feil mat, saa er det ingen fare med babyen:) Mange opplever aa gaa ned mye i vekt ved amming fordi babyen suger all energi ut av deg, hehe, men tror ikke det er noen fare ved dette...Eg gikk selv ned de 18 kiloene eg la paa meg naar eg var gravid, + 5 kilo til naar eg amma, selv om eg spiste som en hest! var jo konstant sulten....proevde aa spise sunt, kunne ikke begynne aa spise masse fett og sukker bare for aa "holde vekta" heller, hehe.....

Skrevet

Slapp av damer. Snakk om hysteri. Tror dere virkelig at kroppen deres er så full av giftstoffer? Dette spurte jeg legen min om og hun sa at hvis jeg ikke hadde spist uante mengder blåkveite i hele oppveksten min så var det ikke noe å bekymre seg for. Tror jeg hadde droppet røyken, spist litt mindre, trent litt mer, ammet masse og bekymret meg mye mindre. Da blir du nok slank og glad!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...