Gå til innhold

SØSKENVOGN.......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har noen anbefalinger å komme med?????

Det er til en nyfødt og bror som blir ca 15-16 mnd når den nye babyen kommer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøpte først en som barna satt ved siden av hverandre, men ble fort lei av å ikke komme fram i butikkene osv. Selv om alle dobbelvogner er under 80 cm og kommer INN i de fleste butikkdører så vil ikke det si at du kommer FRAM inne i butikken :-) Byttet til Phil & Teds hvor barna sitter etter hverandre og har ikke angret. Lett vogn som kommer fram overalt og enkelt å ta av søskensetet når ikke eldstemann er med. Du slipper å ha to forskjellige vogner..

Skrevet

Anbefaler deg teutonia, brio eller emmaljunga sine vogner. Disse vognene kan ungene sitte mot deg. Den elste er såpass liten at han fort kan leke/pelle på den lille så det er greit å se ungene. Vi bor i Norge der det både kan være surt og kaldt og det blir fort trekkfult for ungene å sitte med kjøreretning.

Disse vognene er veldig lune og gode, de har også gode kalesjer.

Anbefaler svinghjul, da to unger fort blir tungt.

Alle disse vognene har full liggestilling noe ikke alle søsken/tvillingvogner har.

Skrevet

Takker for rådet. Ja syns det er viktig med full liggestilling. Å siden jeg bor i den delen av landet hvor det kan være en del snø, så må jeg ha ei god vogn. Tror ikke den det er snakk om først her inne egner seg her oppe......

Skrevet

Hei! Nå har jeg hatt samme aldersforskjellen som du kommer til å få og fått endel erfaringer. Det spørs litt på når du venter minstemann, hva slags vogn jeg ville ha anbefalt. Jeg hadde nemlig stooore drømmer eller tanker om hvor mye vi skulle bruke vognen osv, men fant fort ut at behovet for tvillingvogn egentlig ikke var så stort... Vi er jo ofte to når vi er ute og triller, og er jeg i byen er jeg ofte sammen med andre som kan trille en vogn for meg. Men har venter du barn nå på vinteren og går mye tur, vil jeg anbefale deg faktisk å kjøpe to, brukte vogner...

En Emmaljunga eller Brio (eller lignende) som du kan ha og gå tur med hjemme, med store, faste, lufthjul og sportsdel son du kan ha vendt mot deg, og en mykbag. De svingbare framhjulene er ikke like gode å gå i ulendt terreng med som de faste (selv om du selvfølgelig kan låse de så blir det ikke det samme :-) Har hatt Teutonia sin og de hjulene er IKKE gode i ulendt terreng eller på snø..

For by og butikk, når du ikke skal være lenge, anbefaler jeg enten en av Graco sine tandemvogner (der ungene sitter etter hverandre) og du kan klikke på baby-bil-stolen. De er supermanøvrerbare og lette. Hvis du har behov av bedre hjul så har ABC en super en (Zoom) hvor du kan ha ungene vendt mot de, en hardbag og et sportssete eller klikke på baby-bil-stolen.

http://www.mypram.de/abc-design+Zoom+Zwillingwagen.htm

den er jo dyrere enn Graco sine, og vanskelig å finne brukt.

Hvis du kjøper en slik Emmaljunga og en Graco pent brukt har du "optimalt funksjonelle" vogner for hvert sitt bruk uten å bruke alt for mye penger på det. Det er nok ikke så mye mer enn et halvt år som du kommer til å bruke vognen.. Etter fylte to år blir det vel kun på langturer. Jeg har sluttet med vogn stort sett til min to-åring og har en sele (kamulflert som ryggsekk, han er superstolt av den!) og toåringen "i bånd" når vi er i byen. Det går kjempefint og jeg slipper å bekymre meg over at han stikker av. Er nemlig ikke så glad i å holde i hånden.

Ja dette ble litt langt, men synes jeg ville skrive litt "fra meg" ettersom jeg tror jeg var i samme båt som deg for et halvt år siden :-) Lykke til med to tette!

Skrevet

Vi kjøpte teutonia i sommer og har ikke angret en dag!

Den er kjempelett å trille, selv med to barn i, du kan velge om du vil ha barna mot deg eller fra deg, det er god kalesje, så de sitter lunt og godt. Og den har svingbare forhjul, det er VIKTIG at du har svingbare forhjul, for det er tungt med to barn i en vogn... Hjulene må være store (ikke kjøp f.eks. den emmaljunga med små forhjul, håpløs i snøen) og låsbare. Nå har det vært endel snø og slaps her og vognen går som bare det, den er helt super på alle typer føre. Jeg er kjempefornøyd ihvertfall!!!

Og jeg har ikke hatt noe problem med å komme frem i butikker, bare så det er sagt....I tillegg har denne vognen så mye fint ekstrautstyr, bla. oppdaget vi at mykbagen kunne gjøres om til vognpose når babyen har vokst ut av den og det er jo kjempepraktisk!

Skrevet

Jeg har emmaljunga med to små hjul og den er ikke tung å trille i snø eller på grus i det hele tatt. Du har vendbart styre på denne vogna så du kan bare vende slik at de små hjulene er bak eller foran som det passer. Hjulene kan også låses. Man kan ikke sammenlikne det å ha to små hjul og to store med 4 små (som er helt umulig på snø og grus. Med emmaljunga vogna er det 3 kg forskjell om du har de små hjulene framfor 4 store og det er noe å tenke på.

Men jeg må være enig i at teutonia absolutt må være den pefekte søskenvogna dersom man ikke er kempe mye i bil. Veier 20 kg. Absolutt min favoritt. NYDELIG vogn som har ALT unntatt vekta. Ser den kommer ut ganske billig på nett innimellom + at den er super billig hvis du kjøper den i tyskland.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...