Liten snupp + liten spire =) Skrevet 7. desember 2008 #1 Skrevet 7. desember 2008 Hvor ofte er det vanlig å "hoppe" over el? Hvor ofte har man el? Forrige måned ble jeg hoppende glad for at mensen kom, men fikk ingen el! Skjønner det sånn at jeg da denne uken ikke kan forvente noen mensen, men kan jeg få el? Og er det noen måte å regne seg frem til el, når jeg ikke får mensen denne måneden?? Sikkert mye teit å spørre om, men har ikke peil!
Gjest Skrevet 8. desember 2008 #3 Skrevet 8. desember 2008 Hei mamma =) Jeg er en av de "heldige" pcos'erne som har regelmessig mens, med en syklus på 34-35 dager. I følge eggløsningskalkulatoren på babyverden skal jeg ha el i dag, så det blir spennende å sjekke i kveld Mannen min er ikke hjemme, men jeg synes det er spennende å følge med likevel. Verken friske kvinner eller kvinner med pcos er garantert eggløsning hver måned. Jeg tester meg hver måned med stix, men har bare funnet el(tror jeg) en gang. Det var forrige måned, men det resulterte ikke i graviditet. Mange av de mer erfarne med pcos her inne på forumet skriver at man ikke kan stole på el-tester heller, fordi vi med pcos har et naturlig høyt nivå av LH. Men min slo ikke ut mer enn en dag i forrige måned, og det var den dagen med antatt el. Så jeg har tro på det! Eller, håper er vel et bedre ord! Har du barn fra før av, eller planlegger dere den første? Har dere prøvd lenge?
Liten snupp + liten spire =) Skrevet 8. desember 2008 Forfatter #4 Skrevet 8. desember 2008 Hei Ønskerbarn2009 Takk for svar! Spennende å se om du har el da! Synd at mannen din ikke er hjemme! Jeg syns det var godt å høre at du også har troa på el-tester! Det har nemlig jeg også! Jeg har en datter på ett år og vi har akkurat begynt å prøve! Det gikk veldig fint sist, så jeg tror at også jeg er en av de heldige... Det syns jeg jo at jeg er uansett, ettersom jeg har fått en nydelig datter! Men nå har vi veldig lyst på en til Sist testa jeg med el-test og da satt den på første forsøk. Problemet mitt har vært at jeg etter prevensjons-slutt sist ikke fikk mensen. Gikk på provera og fikk mensen og ble gravid veldig raskt. Nå har jeg også tatt provera og fikk mensen i september, oktober og november. Fant ingen el i november og skal vel egentlig har mensen i morgen... Men ettersom jeg ikke har hatt el, får jeg vel ingen mensen. Men vet du når jeg kan forvente el da, når jeg ikke har mensen å gå etter? testa nemlig med el test i går og hadde el! Kan det stemme? Hva er din historie? Har du noen barn fra før?
Gjest Skrevet 8. desember 2008 #5 Skrevet 8. desember 2008 Hei igjen mamma Jeg testet nettopp for el, men den var negativ. Har symptomene da, med utflod, smerter i eggstokkene etc. Jeg skal snakke med gynekologen min i morgen og høre om jeg kan få ta blodprøver for å sjekke. Forrige måned ble de tatt på feil datoer Man kan jo få mensen om man ikke har hatt el, kan man ikke det? Slimhinnene må jo støtes ut selv om man ikke har hatt eggløsning eller har blitt gravid? Eller tar jeg feil nå? Hm... Vi har dessverre ingen barn fra før av. Jeg hadde en exu i 05 og en sa i 07, så vi håper at neste graviditet ender i en søt, liten baby! Du er heldig som har barn, men jeg skjønner godt at du vil at det barnet skal få søsken også. Håper det går i boks snart! Har du tatt en graviditetstest? Mange her inne har også brukt el-test som graviditetstest, kanskje du er gravid, selv om du ikke har funnet el? Teststreken må være sterkere enn kontrollstreken for at man skal kunne mistenke graviditet! Skal bli spennende å høre fra deg igjen Ha en fin kveld!
Liten snupp + liten spire =) Skrevet 11. desember 2008 Forfatter #6 Skrevet 11. desember 2008 Hei! Hvordan har det gått med deg? Funnet el? Eller pratet med gyn din? Driver å lurer på om jeg får mensen snart eller hva det er som skjer! Trodde ikke man fikk mensen når man ikke har el? Vet sannelig ikke! Er vel på dag 31 i syklusen min, men jeg merker at det er noe som skjer, men vet ikke hva.. Utifra hva du skriver, håper jeg virkelig dere lykkes snart og får en liten baby Det gjør dere sikkert!! Er ikke helt inn i dette, så dette er nok et dumt spørsmål, men hva betyr exu? Jeg er ekstremt heldig som har barn og jeg mener absolutt ikke å syte. Vi har akkurat begynt å prøve med nr 2, og er forberedt på at det kan ta tid, men min litt rare syklus. Syns det er fantastisk at vi har fått henne vi har, men ja vi ønsker veldig at hun skal få en søster eller bror. Jeg har tatt en graviditetstest og den var negativ Hvor lenge har dere vært prøvere og hvor gammel er du? Håper å høre fra deg snart!
Gjest Skrevet 12. desember 2008 #7 Skrevet 12. desember 2008 Hei du! Jeg fant aldri el, dessverre, men gikk tom for el-tester, typisk nok! Så da fikk jeg ikke sjekket de dagene jeg kanskje burde... Menmen, har bestillt nye nå, så vi får se neste måned. Jeg skal ha mensen ca den 23. desember dersom den ikke forskyver seg... Ikke spesielt glad for det, sånn rett oppi jula, men jeg er glad for at den kommer, og at den er nesten regelmessig... Exu betyr graviditet utenfor livmora. Det var vannvittig vondt! Hadde det i uke 7 ca... Håper jeg slipper det igjen! Jeg fikk ordnet med 4 skjemaer for å ta blodprøver i januar og februar. Det skal bli spennende! Da skal jeg sjekke el, må bare finne ut hvilke dager jeg har forventet el når jeg får mensen igjen denne måneden. Fikk ikke snakket med lege. De har det altfor travelt! Jeg får snakke med henne uti januar en gang. Vi har vært prøvere i noen måneder bare, men har ikke brukt prevensjon siden 2004. Vi trodde vel alltid bare at det skulle skje av seg selv, som det gjør for de fleste... Menmen! Det ordner seg nok etterhvert... Jeg er 28 år, og mannen min er 29. Hva med dere? God helg! fra
Liten snupp + liten spire =) Skrevet 1. januar 2009 Forfatter #8 Skrevet 1. januar 2009 Hei! Hvordan er det med deg? Fikk du mensen når du skulle ? Og da er det vel ikke lenge til el Blir spennende med blodprøver da! De gangene du har hatt el, ca hvilke dager i syklusen er det da? Jeg fant el for ca 2 uker siden i dag og har ikke fått mensen enda. Skal teste på søndag, det blir spennende! Har faktisk mange symtomer, men er redd det er fordi jeg ønsker det så veldig! Blir fryktelig spennende å teste, men tenker vel egentlig at det er for godt til å være sant! men man må jo håpe!! Jeg er 24 og mannen min er 26. Vi har prøvd i 2-3 mndr. Blir spennende å høre fra deg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå