Lena og skatten Skrevet 7. desember 2008 #1 Skrevet 7. desember 2008 Vår lille gutt på 13 mnd våkner presis kl 5 hver eneste morgen, og han blir illsint hvis vi prøver å få ham til å sove igjen. Han skriker til vi tar ham opp. Han sovner kl syv om kvelden, og jeg synes ikke det er nok for en ett-åring å sove bare 10 timer. Han er veldig trøtt og grinete når han står opp så jeg vet han skulle hatt et par timer til i sengen. På dagtid sover han ca 1,5 - 2 timer. Er det noen som opplever det samme? Håper dere har noen gode råd til hvordan vi kan få han til å sove lengre om morgenen? Dette sliter virkelig på oss.
nikoline, prinsen og prinsessa Skrevet 7. desember 2008 #2 Skrevet 7. desember 2008 når sover han luren?ikke la han sove senere enn til kl 14 . sen lur fører ofte til at barn våkner tidlig
h2lita Skrevet 7. desember 2008 #3 Skrevet 7. desember 2008 Min har våknet klokken fem siden han var 3 mnd ( Snart ett år nå). Det er visst hans døgnrytme:) Har ingen invirkning når eller hvor mye han sover på dagtid. Det beste tipset er vel bare å godta at det er slik...? Jeg får gjort utrolig mye mellom fem og syv. Masse husarbeid, også har jeg god tid til å lage frokost til storesøstra og pappaen våkner. Vi har det aldri travelt på morgenen, og alle har en super start på dagen! Se det positive i det:)
Linchen Skrevet 7. desember 2008 #4 Skrevet 7. desember 2008 Ingen trøst, men slik hadde vi det i mange måneder, han var nok innstilt på 04.50... Han kan fortsatt våkne rundt 5, men oftest "drøyer" han det til halv seks eller seinere. I dag hentet jeg han halv åtte! Så det er håp - det er bare å holde ut, legge seg tidlig og gjøre morgenstunden til noe koselig. Tenne lys, spise frokost, dusje sammen og se barnetv(fra halv seks på BBC prime). Det blir en vane, he he he. Han har aldri sovet mye, men i det siste har han begynt å sove 1,5-2 timer i barnehagen - wow! Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå