Anonym bruker Skrevet 7. desember 2008 #1 Skrevet 7. desember 2008 Jeg gjør det, men kanskje det ikke nødvendig den lukter ikke svette i hvert fall...
Barbafin Skrevet 7. desember 2008 #2 Skrevet 7. desember 2008 Jeg skifter undertøy (body) på han hver dag enten han har ull eller bomull. Skifter jo undertøy selv, så jeg synes det er naturlig. Dessuten griser han endel så det er vanligvis flekker.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2008 #3 Skrevet 7. desember 2008 Stort sett så skifter jeg ullundertøy hver dag, men hvis vaskedama (les meg) har streika hender det at jeg bruker det neste dag også, det er hvis det er uten flekker og ikke lukter.
moota m storebror&lillebror Skrevet 7. desember 2008 #4 Skrevet 7. desember 2008 Lillebror bruker ikke ullundertøyet hele dagen, bare når de er ute i bhg. De tar den på når de går ut og av når de kommer inn. Han pleier å ha de 1 uke (går 4 dager) eller til den er skitten. Han bruker kortarmet body under som skiftes hver dag.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2008 #5 Skrevet 7. desember 2008 Som regel så skifter vi body hver dag. Men er ikke bodyen skitten, så hender det at han bruker den 2 dager etterhverandre. Om det ikke er tisselukt eller noe på den. Mamma skjønner ikke hvorfor jeg vasker tøyet etter en dags bruk. Skal ikke ull også være selvrensende? Greit nok at vi bytter hver dag. Men vi har jo ikke bleie mellom..
78'er Skrevet 7. desember 2008 #6 Skrevet 7. desember 2008 Nei, så sant det ikkje er flekker eller "stivt" pga sikling, eller lukter tiss, bytter ikkje eg body kvar dag. Blir ikkje svettelukt av så små etter ein dag, og ull skal jo til ein viss grad vere sjølvrensande. Påstår dei i alle fall... Syns likevel eg vasker, heng opp, tek ned osv. klær heile dagane, så greitt å unngå ekstraarbeid!
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2008 #7 Skrevet 7. desember 2008 Bruker det til det blir flekker - noen ganger etter en dags bruk, andre ganger etter 3-4 dagers bruk. Det er som nevnt bleie imellom. Heller ingen fan av ekstra-arbeid.
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2008 #8 Skrevet 8. desember 2008 takk for mange svar da skal jeg ikke skifte hver dag heller..
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 8. desember 2008 #9 Skrevet 8. desember 2008 v bytter ikke hver dag så lenge den ikke er skitten, diverse som flekker eller at den lukter. vi bruker de som regel rundt 3dager før vi bytter vist de ikke er skitten..
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 8. desember 2008 #10 Skrevet 8. desember 2008 Ikke ull, sålenge de har noe utenpå blir det ikke møkkete og det er aldri lukt av trøyene/body, så vi kan nok bruke en trøye/body 2 kanskje 3 dager..
Ranveig R Skrevet 8. desember 2008 #11 Skrevet 8. desember 2008 SKIFTE gjer eg, men vaskar ikkje kvar dag. Men eg tar av ei ulltrøye og lar den lufte seg til kvelden (ev. neste dag). Har strikka ulltrøyer i lanolinull, og dei skal sjeldan vaskast med mindre dei er flekkete eller luktar skittent. Skal berre luftast (f.eks. ei trøye til natt og ei trøye til dag) Bodyen blir ofte flekkete (13 mnd, nektar å bli mata), men er den rein blir den brukt fleire dagar, på same måte som eg gjer med ein genser. Brukar stort sett berre ull på lilletuppa, både under og utanpå.
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2008 #12 Skrevet 9. desember 2008 Eg skifter ikkje body kvar dag....om den er flekkete eller lukter tiss gjere eg det...men vanleg so går han i den i 3-4 dager..... Me bytter jo under tøy,men som sagt over har jo dei bleier imellom....Eg går da i samme buksa og samme genseren to dager på rad,om den ikkje lukter svette eller er skitten....
jul86 Skrevet 9. desember 2008 #13 Skrevet 9. desember 2008 Dere som skifter hver dag; hvorfor i all verden gjør dere det?? Vet dere at det skal myye mer til for at skitt, svette, smuss setter seg i ullplagg enn i andre plagg? Ull er jo et naturlig materiale, i motsetning til fleece, acryl osv (som lett tar til seg skitt). Så hvis ullplagget bare er litt "støvete" eller du føler at det er litt "brukt" (og ikke SKITTENT eller LUKTER), så holder det faktisk å riste det godt!! Og med mindre man har et barn som svetter mer enn det (jeg regner med) er vanlig, så skal det holde å skifte ulltøyet når det faktisk er blitt skittent (det tar jo som regel ikke så mange dager uansett:p). Det blir jo heller ikke akkurat det samme som at vi voksne skifter undertøy hver dag. Et lite barn har jo bleien (som skiftes hele tiden), der vi har trusen (som jeg er HELT enig i at skal skiftes hver dag!). Underlivet blir liksom noe litt annet med bæsj og tiss og sånt..... Jeg kan helt ærlig si at jeg skifter ulltøy når det er SKITTENT:) Ellers rister jeg det ut av vinduet hver kveld! Lillejenta har ingen tegn til kløe, plager, allergi etc.
*Rutletutt* Skrevet 9. desember 2008 #14 Skrevet 9. desember 2008 Ja, det gjør jeg....vet ikke om det alltid er nødvendig, men er blitt en vane;o) Blir jo ofte flekkete da...(går i bhg)
Gjest Skrevet 9. desember 2008 #15 Skrevet 9. desember 2008 Ull skal jo hvile mellom hver skift, så jeg skifter hver dag, og lar bodyen/strømpebuksa hvile til neste dag. Om hun ikke har hatt ullbody på seg om natta så gjør det meg ingenting å bruke samme dagen etterpå. Men det er faktisk litt viktig pga ullens egenskaper at plagget får hvile like lenge som det er i bruk. Dvs at har dere hatt en body på i 8 timer, så skal den hvile i 8 timer.
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 9. desember 2008 #16 Skrevet 9. desember 2008 jeg har skrevet tidligere at hun bruker den ca 3dager.. men selvfølgelig bruker hun ikke samme på dagen som på natten.. hun har en til dag å en til natt ellers ville de blitt ganske usundt med å gå me den døgnet rundt i 3dager.. jeg kunne selv aldri tenkt meg å sovet i en tshorte for så å gå me den dagen etter..
Mia_I Skrevet 10. desember 2008 #17 Skrevet 10. desember 2008 Bytter når det er større flekker. Ikke hver dag, men det blir jo fort iallefall annenhver. men prøver å vaske av flekkene istedet for hele plagget når det går.
Raych Skrevet 10. desember 2008 #18 Skrevet 10. desember 2008 Nei, ikke hver dag. Kanskje 3. hver, hvis det er flekker blir det oftere:) Har jo ikke ullbodyen inn mot rompa, det er jo bleie mellom der, så jeg synes ikke hun trenger å skifte hver dag slik som vi gjør med truser:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå