Anonym bruker Skrevet 7. desember 2008 #1 Skrevet 7. desember 2008 Jeg gjør det, men kanskje det ikke nødvendig den lukter ikke svette i hvert fall...
Tingelingelate med to tomater Skrevet 7. desember 2008 #2 Skrevet 7. desember 2008 Jeg gjør det på mine to=)
Gjest Skrevet 7. desember 2008 #3 Skrevet 7. desember 2008 Det sies at dette ikke er "nødvendig" på samme måte som bomull. Tror det er pga egenskapen ullen har til å transportere vekk fuktighet fra kroppen. Det hender jeg bruker ullbodyer og strømpebukser to ganger før jeg kaster de til vask. Men kun hvis det ser og føles rent selvfølgelig. Kvaliteten i ullen holder seg også bedre dersom det ikke blir vasket for ofte.
-MtG- Skrevet 7. desember 2008 #4 Skrevet 7. desember 2008 Jeg hadde brukt det flere dager om de ikke ble møkkete, men lillegutt bruker ikke klær over ullundertøyet så etter en dag ser det ganske vaskeferdig ut:) Små barn svetter jo ikke på samme måte som voksne så det lukter jo ikke svette etter en dag eller to. Hadde tøyet sett rent ut og luktet greit så ville jeg brukt samme ullundertøy i ihvertfall 3 dager, men det er dessverre ikke mulig her i huset.
Meg og mini med ny spire :) Skrevet 7. desember 2008 #5 Skrevet 7. desember 2008 kan fint bruke klærne flere dager om de ser helt fine ut og lukter rent. spesiellt ull.. gidder ikke vaske rene klær, får være måte på..
Gjest Skrevet 7. desember 2008 #6 Skrevet 7. desember 2008 Jeg vasker ikke ullklær etter bare en dag når jeg har brukt dem selv engang! En fordel med ull er at det inneholder lanolin, som er med på å holde plagget rent og luktfritt. Har du ikke lagt merke til at ullklær lukter mye mindre enn f.eks. superundertøy? Av den grunn har har jeg blitt en fan av ullundertøy når jeg er på fjellturer. Se her: http://www.baansull.no/maindesign.asp?aid=10704&gid=5323 Svette lukter det vel ikke av en liten unge etter en dag i alle fall! Ikke engang når man har brukt bomull.
Mamma til tre :o) Skrevet 8. desember 2008 #7 Skrevet 8. desember 2008 Nei, jeg skifter ikke ullundertøy hver dag så lenge det ikke er skittent!! Kun klærne utenpå... ungene her har som regel vanlige klær utenpå, og når de kommer hjem fra bhg hender det at dem tar av seg alle klærne og slenger på seg en joggedress..
Honningmelon Skrevet 8. desember 2008 #8 Skrevet 8. desember 2008 Nei, bytter ikke hver dag. Det er kun hvis de har sølt på seg. Barn lukter jo ikke svette slik som voksne, og jeg gidder ikke vaske i hjel ullklærne når det ikke er nødvendig.
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2008 #9 Skrevet 8. desember 2008 takk for mange svar da skal jeg ikke skifte hver dag heller..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå