Maigutt07 + maijente10 Skrevet 7. desember 2008 #1 Skrevet 7. desember 2008 Sønnen min plukker bare ut kjøttet/ fisken på middagstallerkenen, og spytter bare ut grønnsakene. Han får jo ikke i seg de vitaminene han bør. Er det nødvendig med kosttilskudd til en 1 1/2 åring? I så fall hviket merke er å anbefale ?(tyggetablett el flytende).
line_n & sara Skrevet 8. desember 2008 #2 Skrevet 8. desember 2008 det har kommet en serie i helsekosten som skal ha disse grsakene i seg, husker ikke navnet, men ta turen innom en butikk og spørr etter smaksprøver og få litt info. (dette er tyggetabletter) ellers kan du prøve grsakene i han, feks muffins med gulrot & eple http://hobbykokka.blogspot.com/search/label/muffins
nikoline, prinsen og prinsessa Skrevet 8. desember 2008 #3 Skrevet 8. desember 2008 hei hei .. jeg lager fersk jus med gulrot, tomat, bananer , epler osv.. dumå kjøpe en sånn juspesser da. min gutt drikker ca 3-4 gullrøtter, 2 tomater, en banan og eple, eller mandarin hver dag, han syns det er kjempegodt! kan også koke potet og mikse med melk og litt honning i. han syns det ere knallgodt.. ¨ lett måte å få i han masse frukt og grønt i tilleg til middag
Solmamma Skrevet 9. desember 2008 #4 Skrevet 9. desember 2008 Så lurt! Hvor mye koster en slik juicepresse? Har du et merke/type å anbefale? Må du koke gulrøttene først?
nikoline, prinsen og prinsessa Skrevet 9. desember 2008 #5 Skrevet 9. desember 2008 du koker ingeting. en sånn juspresser skal du klare å presse ned i alt.. jeg tar 3 gullrøtter, 2 tometer, en mandaring og feks litt sviskesaft ( for å kjøre det søtt)..du presser det ned i og ut kommer det ren jus. med baban så må du minkse den ( med en sånn mikser koster 300 kr ca) så blander du bananen sammen med all den jusen.. vet ikke hva slik maskin koster men den er verdt pengene.. du kan lage nypreeset smoodi, jus til de hele livet..og tenk alle grønnsakene og frukten du får i de! når jeg skal lage potet da koker jeg en potet, mikser det med melk til en flytende kosistens og tar i en skje med honning og varmer opp, volla! knall godt og næringsrikt.. spes lurt med potet og h- melk til småspiste lette barn = )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå