Gå til innhold

svangerskapsforgiftning - > sykehusinnleggelse.. Lang..

Anbefalte innlegg

det hele startet torsdag da jeg hadde jordmord time..

timen begynte halv 1, jeg hadde allerede gått til lege annenhver dag pga. høyt blodtrykk men fødeavdelingen ba han bare følge det opp med og sjekke det ofte, så da jeg var hos jordmoren hadde jeg blodtrykk 136/92 og 2-3 på protein i urinen, hun sa de hadde retningslinjer på 95 i undertrykk på blodtrykk og over 2 i urinen så skulle de henvise til sykehuset, så hun ringte og sa at jeg kom inn for sjekk, så jeg ringte kjæresten og sa at jeg måtte inn og kom og hentet han på jobb, så kjørte vi til sykehuset, kom der kl 2 og var da registrering med ctg og blodtrykk, dette var sinsykt høyt sikkert fordi jeg var litt nervøs og ikke viste hva som skulle skje, så måtte vi vente på lege og han sa jeg ble innlagt ett døgn til observasjon,jeg har aldri vært på sykehus før og ble lei meg av tanken alene på ett hvitt rom med kun en seng og noen stoler,så dette gikk ikke så bra..

de ble måling av blodtrykk og ctg da jeg kom til avdelingen og, fikk en blodtrykknedsettende tabelett, og vi gikk ned i resturangen for og spise litt mat..

så da kl var 8 sa hun at jeg kunne få reise hjem om natta jeg måtte ta med meg beger til og ta med urinprøve neste morgen og møte 8-9 tia, å ringe hvis jeg fikk vondt fremme i hode eller kvalme eller smerter i brystet.

da jeg kom hjem sovnet jeg med en gang kl 9 og sov til 7, så reiste vi inn til sykehuset igjen, det ble tatt blodprøver og ctg måling, og de målte blodtrykket..

dagen gikk og timene gikk, her satt vi på dette hvite rommet med en 12tommer svart hvitt tv og kjedet oss..

kl 6 var det bytte i sykepleiere/jordmødre og hun jeg hadde hatt hele den dagen sa det var ikke sjangs for at jeg fikk permisjon denne natta, men jeg kunne reise hjem på eget ansvar, men da tok ikke sykehuset ansvar for om det skjedde noe mens jeg var hjemme.. (jeg tenkte jo hva som kunne skje, og at de ikke "kunnegjøre" så mye hvis de hadde ansvar heller, jeg har jo ikke akkuratt råd til og saksøke de.."

men så kom det en ny jordmor, tog ctg måling og blodtrykk, dette var 160/110 ca, så var litt høyt, fikk en blodtrykknedsettende tabelett og målte på ny så var det blitt lavere, så da fikk jeg sove hjemme denne natten og.

jeg våknet igjen kl 7, da våknet jeg av vondt i hode vekkte kjæresten og vi reiste inn med engang, da vi kom inn der sa de at jeg måtte slappe av for det var ingen vits i og måle blodtrykket med en gang jeg var komt inn.

da hun kom for og måle blodtrykket var det 128/82, så det var jo helt fint.. det ble ctg måling etterpå..

timene gikk

kl ble 5 så kom det inn en jordmordstudent som satt på ctg og målte blodtrykk, dette var litt høyt også denne kvelden, så jeg fikk en tabelett nå og, så fikk vi hjem og sove også denne natten :D

det var blitt lørdag, vi møtte kl 9 for jeg sov til halv 9 mens kjæresten smørte frokostbrød som vi tok med (sykehusmaten er ikke den beste!)

trodde da jeg kom inn at jeg hadde høyt blodtrykk igjen for jeg var kvalm, men da hun målte det var det 146/94, så dette syns de var bra.. skulle ta blodprøve, men den runden var kl 8, så jeg ble for sen, og neste var kl 12, så det var bare og vente, men fikk gladmeldingen at jeg helt sikkert fikk perm fra ettermiddagen av idag.. så jeg var rastlaus og bare ville hjem.. sofaen hjemme er så mye bedre enn sykehussengen!

det ble blodprøve halv 1, så kom hun og skulle ta ctg kl 2, blodtrykk etterpå og dette var 148/95, så dette var også fint, da var det bare og få med uringlass og ta turen hjem! kl 3.. lykkerus!

så dagene for meg går ut på blodtrykk og ctgmåling to ganger daglig, og ligge der i den sykehussengen og kjede meg og tenke på sofaen hjemme..

Fortsetter under...

syns såå synd på dig! Risken finns att jag hamnar i samma situation som dig imorgon. Ska till Jordmor på extra kontroll på morgonen pga blodtrykket..

samboen har målt PULSEN min flera gånger om dagen i helgen och den har legat over 110 varje gång..

huffa..

Håper jag ska slippa hamna i din situation..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...