blomst23 Skrevet 7. desember 2008 #1 Skrevet 7. desember 2008 Fikk brev i posten i går om forsamtale og har noen spm ang det! Hvordan og når skal du ta medisinene?når spray og når sprøyter?? Ikke lett dette her..hehe..håper på svar..
akicha Skrevet 7. desember 2008 #2 Skrevet 7. desember 2008 Det med hvordan og når med medisiner vil nok få god info om på forsamtalen. Det gjorde hvertfall vi! Først spray så sprøyter. De viste hvordan man skulle klargjøre sprøytene og hvordan man skulle sette de. Vi var på riksen og de virket veldig "proffe" der :-) Kjæresten min måtte levere en sædprøve og jeg hadde en gynekologisk undersøkelse mens vi var der. Og det var vel det! Vi fikk med et "startkit" med sprøyter, sprøytespisser og beholder for brukte sprøyter... Fra samtalen og til innsetting vil det sannsynligvis gå fire mnd., hvis det er det samme for deg så får du god tid til å lure på alt det de IKKE informerer om på forsamtale etter det ;-) Lykke til! Jeg husker jeg syntes det var veldig spennende når vi skulle på forsamtale. Nå venter vi på oppstart om et par mnd., og jeg skal love jeg ikke er like forventningsfull lenger. Litt på tuppa kan man si. Det har blitt litt voldsomt for meg dette.... -Og det før vi har kommet skikkelig i gang!
blomst23 Skrevet 7. desember 2008 Forfatter #3 Skrevet 7. desember 2008 Takk for bra svar! har du hatt forsøk før?
SOMMERSMILET Skrevet 7. desember 2008 #4 Skrevet 7. desember 2008 Hei hei. Jeg er også ny på dette. Vi hadde forsamtale 20 nov i Haugesund. Når vi kom dit måtte vi levere en sædprøve. Enten tar mannen dein den hjemme om du bor i nærheten el så tar du det på sykehuset. Så er det fellessamtale med opp til 3 andre par, før par for par blir tatt inn til legen for info om sædprøven og videre gang. Deretter tar de en invendig ultralyd av deg. Ikke noe vondt!. Så kan man reise hjem. Du får beskjed om å ringe i begynnelsen av neste mens. Man begynner på nesespray 20 dag etter første mensdag. Jeg var såpass "heldig" at jeg hadde begynt med menstrasjonen et par dager før vi kom opp dit så de sa at jeg kunne bare ringe dagen etter om jeg ville:-) Så da gjorde jeg det. Så fikk jeg pakken i posten nå denne uken og betalte 9000 for den. Starte opp med nesesprayen på lørdag og tar en spray 3 ganger om dagen. Kl 8-15-22. Begynner med sprøyte i tilegg den 31 des. Skal til kontroll igjen 9.jan og er eggposene fine så får jeg eggløsningssprøyte da og så blir det egguttak uken etter og innen 2-5 dager etter det blir det å sette inn. Så det trenger absolutt ikke å ta så lang tid som 4 mnd:-) Lykke til og håper det lykkes for oss alle.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå