Gå til innhold

Noen som har fått betapred tabletter til ungene sine når de har krupp?? Min har fått det nå, hvor lang tid tar det før de virker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han hoster kontinuerlig, klarer ikke si mer en 1-2 ord før han må hoste, han har astma i tillegg, så det hjelper jo ikke akkurat heller.

Fortsetter under...

Skrevet

begge mine har hatt falsk krupp. nr 1 fikk ikke noe, bare bekreftet med lege.

Da nr 2 fikk jeg så tok den legen det så seriøst at hun sendte oss på sykehuset til undersøkelse (og da syntes jeg nr 1 hadde det værre enn nr 2)

Da fikk jeg noe flytende greier som skulle ta vekk symptomene, og den hjalp ganske fort..man får ikke det på apoteket heller..så jeg fikk det direkte fra sjukehuset sånn jeg fortod det..om det er det samme som tabl du har fått vet jeg ikke

Skrevet

Vet ikke hva det er mini har fått..., men han fikk noe natt til tirsdag.. men det var stikkpille.. Synes nå ikke det virket så mye på hosten egentlig.. Ihvertfall ikke den første natten.. Han hoster enda.. Men falsk krupp anfall har han ikke hatt igjen etter den første natten.. Men har vært på nippet mange ganger.. Lurer på om det kanskje ikke var kortison mini fikk.. Fikk det ikke med meg for han sa det så fort og fikk bare en enkel en..

Skrevet

ok, viss ikke tablettene virker skal han innlegges, tror jeg ringer legevakta og hører hvor lenge jeg må vente på at de virker.

Skrevet

Minstemann fikk betapred ved falsk krupp da han var 10 mnd. Mener de sa at den hadde virkning i 3 dager.

Skrevet

Eldste gutten min har vært plaga med falsk krupp, vi har vært på legevakta ved flere anledninger og fått tbl, 12 stk var det han fikk sist tror jeg, de skal løses opp i vann og tas alle på en gang. Det tar ca 6 timer før de har full virkning, gutten min har fått det på kveld/natt så vi har kledd gutten med gode varme klær under dyna også vinduet på full guffe, kald luft er veldig bra for å dempe pustebesværet.

Håper det går bra med barnet ditt. Min har hatt veldig god virkning av tbl. Men han blir som regel forkjøla i etterkant.

Annonse

Skrevet

Hei min fikk forrige fredag. De sa på barnekilnikken at de virket etter et par timer. Kunne godt komme tilbake neste kveld sa hun og da kune jeg evt gi efedrin hvis jeg hadde for det inneholdt også adrenalin eller noe sånt men heldigvis ga det seg. Skikkelig ekkelt det der. Vi var først på legevakten og fikk ventoline (han har astma også) forstøver og sa lagt inn på barneklinikken. Men fikk reise hjem etter betapred en siden han var mye bedre og ville sove hjemme. God bedring.

Skrevet

vi fikk 10 tabletter som skulle røres ut i vann, en time etter var feberen borte, og han sov i 9 timer i strekk! Da merket vi heldigvis ikke noe mer til kruppen, men han var sliten og slapp i 2-3 dager etterpå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...