Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Frøkna her har fått det for seg og sovne mellom 01.00 og 03.00 om natten. I dag sov hun helt til 11.30. Våkner hver tredje time og skal ha mat da, så det er jo ikke ille... men skulle ønske hun kunne forskjøvet det litt... og sovnet litt tidligere og heller våknet litt tidligere... døgnrytmen blir jo bare mer og mer forskjøvet..

noen som har det sånn.... Hun er bare 8 uker da, så forventer jo ikek så mye... men er det noen som har noen råd om hvordan man kan "snu" litt på dette??

Eller går det til av seg selv etterhvert?

Skrevet

Vet ikke om jeg har noen gode råd til deg om hvordan man kan snu søvntrenden, men jeg kan ihvertfall si at min datter (på 8 uker) også sovner seint på kvelden/natta. Alt mellom 23 og 02. Hun sover heldigvis noen timer om gangen, sånn at jeg også får litt sammenhengende søvn før hun skal ha mat igjen (det går ca 2,5 time mellom hvert måltid. Kan variere noe da). Greia er ihvertfall at hun også kan sove til langt på dag. 1130-1200. Ikke mye til døgnrytme, men jeg har ikke stresset noe med det foreløbig, siden hun ikke er så gammel ennå. Tenkte at jeg skulle begynne så smått med å lage legge/søvn rutiner etter jul (utpå nyåret). Da nærmer hun seg tre måneder, og helse søsteren sa at det er et fint tidspunkt å begynne å snu litt på søvntrendene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...