Gå til innhold

Syk og mat/Efedrin mot hoste

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

jeg har skrevet et innlegg her i går om gutten min (15 mnd) som har feber og hoster mye. Han har fortsatt feber, nå er det 4.dag med feber. Men formen er litt bedre, han begynner å gå litt rundt og tuller litt igjen. Så jeg tror nok virusen gir seg litt.

Eneste problem nå er at vi ikke får puttet noe mat i ham,. han er ikke interessert i noenting, ikke brød, grøt, middag, frukt....

har dere noe tips? Jeg fikk tips om saftis, men har ikke prøvd enda.

Efedrin har vi fortsatt ikke brukt, jeg venter til i morgen. Jeg har hørt at den virker bare smertelindrende i halsen, og ikke noe mer.

Takk for gode svar på siste innlegg!

Skrevet

Efedrin er delvis slimløsende og åpner halsen, hjelper mot "stygg" hoste.... den er ikke smertelindrende.

Sålenge han drikker er det det viktigeste, men som du også skriver, forsøk saftis.... Det er kalt (lindrende) og væske + sukker. Bokstavkjeks er jo ganske "sunne" kjeks, med lite sukker og mye fiber.

Skrevet

Solbærtoddy funker alltid her, eller bare solbærsaft kald. Kan tynne den veldig ut, om du ikke vil ha i så mye sukker, men for de dagene sykdommen er værst, er det greit for å få i nok væske. Maten , kommer når de er klare.

Skrevet

Uff, stakkars liten. Vi har akkurat gått gjennom to runder med akkurat det samme med jenta vår (16 mnd), var oppe i 40,3 på det verste. Og akkurat som dere, så var det ikke lett å få i henne noe mat. Jeg ammer fortsatt litt, så jeg trappa faktisk opp amminga (hadde glemt "gleden" av å lekke, gitt...) i de periodene det stod på. Men utover det, så var Småfolks smoothie med gulrot, appelsin og havre nesten det eneste vi fikk i henne. Anbefales. Ingen kunstige tilsetningsstoffer eller sukker - og med havre blir det jo litt proteiner i hvert fall. Har slitt litt med å få tak i den, men på store Coop-butikker fins den i hvert fall. God bedring.

Skrevet

Hei. Vi har hatt noen runder med sykdom her i huset også i det siste. det er viktig å få i barna nok vann, og sukker (ja faktisk, sukker!). Allmenntilstanden blir ofte straks bedre når bare blodsukkernivået stiger litt :-) Solbærsaft er en hit her i huset.

Efedrin er en ganske effektiv slimløsende hostesaft. Den er ikke ment å være smertelindrende. Men det kan være greit å være klar over at en del av stoffene i efedrin virker oppkvikkende, så den er ikke så effektiv å bruke hvis du vil hjelpe ungen med å få sove...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...