Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Vet noen om det er noen som helst mulighet for å få kontantstøtte til barn som er under ett år gamle? Vår sønn kommer til å være 8 mnd når jeg må tilbake i jobb 50%, og 10 mnd når permisjonspengene slutter, men han er for liten for barnehage og trenger derfor dagmamma, så skulle altså gjerne hatt kontantstøtte hvis mulig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det er ikke mulig. Det er kun fra de er 1 år gamle.

Skrevet

Kontantstøtte gis fra måneden ETTER at barnet fyller ett år.

Barnehagestøtte på fire ganger så mye, gis derimot til alle som er i bhg, også om de er under ett år.

Logisk nok, for dagmammaer skal jo ikke lønnes på samme måte som assistenter. De skal helst jobbe nesten gratis.

Skrevet

men hvorfor skal du tilbake i jobb når han er 8 mnd? når du får permisjonspenger til han er 10 mnd?

Skrevet

Til Anomym 14.40:

HI skrev "permisjonspengene", ikke HENNES permisjonspenger. Kan det være en far inne i blidet tro?

Eller er det slik at permisjonspengene varer til barnet er 10 og en halv månded nettopp FORDI hun går ut i jobb fra han er 8 mnd. Altså at permisjonen ville vart kun til barnet er 9 og en halv, dersom man tar ut 100% av lønn, og ikke går ut i jobb før man må?

Skrevet

Dette ble litt komplisert fordi far er engelsk og ikke hadde rett på norsk permisjon, og jeg bestemte meg for å ta ut 10 mnd med full lønn. Fordi barnet ble født to uker på overtid hadde jeg allerede brukt fem uker av permisjonen før han ble født. I tillegg fikk jeg et interessant jobbtilbud der startdato var lite fleksibel, men der jeg kan begynne deltid, så tenkte det kanskje var en myk overgang tilbake til arbeidslivet.

Burde jo ha satt meg ordentlig inn i regelverket før jeg takket ja til jobben, men innser at det ikke skal være lett dette her! Og jeg får jo 50% permisjonspenger i tillegg til 50% lønn i litt over en mnd ihvertfall, så skal ikke klage. Takk uansett for alle tilbakemeldinger!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...