Anonym bruker Skrevet 7. desember 2008 #1 Skrevet 7. desember 2008 Gutten min var ferdig med en kur av weifapenin for ca. 2 uker siden. Men han fikk sjeldent i seg dagsdosen da mye kom i retur, pluss at vi gikk tom for medisin etter 8,5 dager. Skulle egentlig gå 10 dager. Fikk høre at det var veldig viktig at vi ga hele kuren, selv om han ble frisk, fordi halsbetennelse fort kom tilbake igjen. Mensnakket med helsepersonell etter de 8,5 dagene, å de trodde det ikke ville gjøre noe. Men nå har mini fått feber igjen, å eier ikke matlyst. Lurer på om han kan ha fått halsbetennelse igjen. Men må jeg gjøre noe denne gangen? De vil jo helst ikka ha barna på kur. Pga. at det er så vanskelig å få i dem. Men grunnen til at han fikk det sist var fordi halsen hans var så veldig stygg. Ville dere kontakt legen i morgen, eller bare sett det an?
fox`y Skrevet 7. desember 2008 #2 Skrevet 7. desember 2008 Huff den medisinen er jo helt grusom. 3 åringen fikk den i forige uke å han spydde som en gris rett å slett. å da hadde han allerede vært syk i over en uke med feber,diare og oppkast. så jeg ringte tvert jeg å fikk Ery max istede, så nå er han i grei form og matlysten har begynt å komme tilbake. hoster veldig stykt ennå da. ville kontaktet lege jeg så han får undersøkt han, å kansje ta en crp for å se om bettenelsen fortsatt er i kroppen.
FletteMette&DenLangeMelkeveien Skrevet 7. desember 2008 #3 Skrevet 7. desember 2008 Jeg ville fått en lege til å sjekke ståa.
Maigutt07 + maijente10 Skrevet 7. desember 2008 #4 Skrevet 7. desember 2008 Når det gjelder halsbetennelse så kommer det av enten bakterier eller virus. Hvis det er virus er det ingen vits i å ta antibiotika, det hjelper bare mot bakterier. Er det derimot bakterier (legen kan se bakteriebelegg, hvis han ikke ser det bør det tas prøve for å sjekke om det er bakterier) er det ifølge legen min svært viktig å gi antibiotika mot halsbetennelse idet denne type bakterie kan sette seg på hjerteklaffen og gi hjerteproblemer senere i livet. Han sa at han sjelden gav antibiotika mot f.eks. ørebetennelse, men mot halsbetennelse forårsaket av bakterier var det svært viktig. Jeg synes det er noe dritt når sønnen min må gå på antibiotika, men når det gjelder halsbetennelse eller bronkitt så er det jo viktig og man bør høre på legen. Så mitt råd er: Dersom formen hans ikke er bedre imorra så ta han med til legen igjen. Dersom formen er litt bedre imorra, se an en dag til om den er enda bedre på tirsdag, eller om den er verre igjen. God bedring da!
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2008 #5 Skrevet 7. desember 2008 Han hadde oppkast natt til fredag. Så trodde han hadde fått omgangssyke. Men det ble bare med den ene gangen. Han var hjemme fra bhg. på fredag. Men siden vi sluttet på antibiotikaen så har han fortsatt spist dårlig, men ikke hatt feber. Så fikk han feber igjen på fredagskvelden (fikk ikke målt da vi ikke var hjemme, men ganske sikker på at det var feber). Fikk målt i går, da var den på 38,9. 37,8 til morgenen i dag, pg 38,3 i kveld. Han spiser omtrent ingenting. Skjønner jo det nå som han er syk, men han spiser like dårlig om han ikke har feber. Derfor jeg begynte å tenkte på halsbetennelse igjen. Han har ikke veldig hoste denne gangen, men hoster fortsatt litt.. Men må man hoste for å ha halsbetennelse? Tror hvertfall jeg ringer legen i morgen å hører hva de sier. Så får de vurdere det. Takk så mye for svarene =)
Maigutt07 + maijente10 Skrevet 7. desember 2008 #6 Skrevet 7. desember 2008 Sist gang sønnen min hadde halsbetennelse så hostet han ikke. Han hadde bare høy feber i flere dager, spiste ikke og hadde veldig redusert allmenntilstand. Legen så det med en gang han kikket i halsen.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2008 #7 Skrevet 7. desember 2008 Ja, det var det legen som kikket på sønnen min også gjorde. Men han var dårlig for da hadde han øyekatarr også. Han har dårlig allmenntilstand. For han sutrer for ingenting. Vil kose masse, blir sur når jeg prøver å leke med han osv. Våkner mye etter han har lagt seg, enda han er trøtt.. Så han er redusert. Heldigvis så drikker han masse. Takk for svar! Godt å høre andres synspunkter også =)
maj77 Skrevet 7. desember 2008 #8 Skrevet 7. desember 2008 Jeg har en datter på 1,5 år som har halsbetennelse nå. Hun får weifapenin med appelsinsmak og er storfornøyd :-) Tvillingsøsteren blir litt lei seg da, hun vil jo helst også ha. Har han prøvd den med smak?
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2008 #9 Skrevet 7. desember 2008 Hehe ja det er den han fikk. Jeg smakte på den, å jeg skjønner godt at han ikke liker den. For den smaker jo appelsinskall! Men så bra at barnet ditt tar den så lett! For hos oss var det ramaskrik hver gang han skulle ha den, å den ble spyttet ut med en gang!
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2008 #10 Skrevet 8. desember 2008 Heihei! Nå har du vel kanskje snakket med lege allerede, men jeg skriver likvel:) Man trenger ikke hoste for å ha halsbetennelse. Sønnen min på 18mnd har akkurat fått påvist veldig store mandler og polypper, og akkurat avsluttet sin 3. antibiotika-kur siden september. Han får ille-luktende pussbelegg i hele halsen, veldig høy feber og veldig dårlig matlyst, men ellers ingen ytre synlige tegn. Vi har vært så "heldige" å få Imacillin hver gang, denne er bredspektret så noen er litt restriktive på å skrive den ut. Den smaker helt seriøst som jordbær-milkshake! Sønnen min elsker den! Legen sa at det er bedre med bredspektret og et faktisk inntak... Håper det går bra med gullet ditt:)
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2008 #11 Skrevet 8. desember 2008 Hei igjen! Takk for svar =) Ja, nå har vi vært hos legen. Bare litt rød i halsen, så det var ikke halsbetennelse igjen. Men de tok en crp å den var på 51. Så han har nå fått antibiotika igjen, men har denne gangen fått ery max (tror jeg den het). Han fikk den i stad, å den gikk lettere ned. Legen trodde det kunne være en betennelse i de falske mandlene i nesa (?), at det er derfor han snørrer hele tiden. Alltid snørrete i mange uker, så snørrfri i 1-2 dager, så på`n igjen. Så får håpe det tar knekken på bakteriene. Vært på apoteket å kjøpt måltidserstatter også, da jeg ikke får i han mat, bare væske, som jo forsåvidt er bra. Men han kan ikke leve på bare det. Han er ikke så stor fra før. Legen mente egentlig at han skulle få paracet før måltid, men jeg syns det blir mye paracet. Så snakket med hs. å hun foreslo måltidserstatterene i stede.. =)
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2008 #12 Skrevet 8. desember 2008 I tillegg så har han lenge hatt en vond lukt fra munnen, så det kan nok stemme med infeksjon der.. =) HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå