Gå til innhold

Dere som har vært pepsi max-avhengige...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør dere nå som dere er gravide? Drikker som før, drikker mindre eller slutter helt? Kjenner at det er litt vanskelig å la vær, det er jo så godt!

Skrevet

jeg drikker nok samme mengde som før, om ikke mer.. *rødme*

vurderer nesten å signere med anonym nå!:-)

Skrevet

Nå er ikke jeg pepsi max-avhengig, men cola light-avhengig, men det går vel for det samme. Prøver å begrense meg, men som du sier, det er jo så godt.

Skrevet

Jeg har vært avhengig ja :) Hehe... Men har nå mistet lysten på brus. Orker ikke tanken på pepsi max nå nei. Så her går det i appelsinjuice

Skrevet

Jeg synes faktisk ik det smaker noe godt lengre.Jeg var veldig avhengig før jeg ble gravid,men nå liker jeg nesten ikke brus i det hele tatt.

Skrevet

Hvor mye drikker dere da? Jeg har vært oppe i godt over ei stor flaske til dagen, og føler nok det blir alt for mye når jeg er gravid. Hva synes dere er mye?

Skrevet

Det synes jeg høres veldig mye ut....man skal jo egentlig ikke drikke noe særlig lettbrus i det hele tatt når man er gravid.

Jeg var avhengig av pepsi max før men begynte med at hver gang jeg fikk lyst på pepsi max kjøpte jeg meg villa istedenfor. Etter ei stund hadde jeg ikke noe særlig behov for brus og drikker det nå bare av og til. har smakt pepsi max igjen nå i ettertid og synes det smaker dritt rett og slett. Bare ett lite tips...

Skrevet

Elsket pepsi max!! Jeg og sambo drakk sikkert en 4pk hver dag...=S

MEN så ble jeg plutselig kvalm av den, og nå liker jeg ikke smaken lengre. Saft er myyyye bedre=D

Skrevet

Drikker i snitt en halv liter brus hver dag, men har plutselig blitt så himla glad i iskaldt vann. Er tørst konstant og smaker mye bedre med vann...

Skrevet

Jeg er også pepsi max-avhengig og drikker samme mengde som før om ikke mer... men prøver å få i meg vann og saft... Nå drikker vi ikke så mye brus på ukedager så da pleier jeg å fylle en tom pepsi max flaske med saft og setter i kjøleskapet....

Skrevet

Jeg drakk ikke særlig mye brus før sv.skp, bare litt cola innimellom. Nå er jeg imidlertid en coladrikker med stor C. Er så sugen på det, helt merkelig. Prøvde meg på lettbrus i førstningen, men pga aspartam som erstatter sukkeret og som vi vet kan gi div skader/sykd i store mengder, sluttet jeg med det og tar heller sukker og vektøkning......som faktisk ikke er kommet ennå....høy forberenning?????

Skrevet

Er også pepsi max avhengig. Av og til opptil en liter for dag, det er alltid pepsi max i kjøleskapet. Er så utrooooolig godt. Men drikker veeeeldig mye vann også!!

I en 5 mnd periode klarte jeg verken brus el sjokolade, men har nok tatt igjen dette de siste par mnd. Har 26 dager igjen idag!

Bekymrer meg mer for pepsi max drikkingen når jeg begynner å

amme. Babyen får vel lett luft i magen av denslags, så det kan bli en hard nøtt å knekke:-/

Skrevet

Jeg har vært skikkeli avhengig av pepsi max,men har faktisk klart å kutte ned litt nå mens jeg har vært gravid.. Kan ikke drikke noen former for saft for da får jeg halsbrann me en gang,men det går MYE på vann her! Og isbiter:)

Skrevet

sluttet helt!

Prøver å holde meg unna aspartam som er i light-bruser.

Drikker litt julebrus i stedet, myyyye bedre:)

Skrevet

Har kuttet kraftig ned på pepsi max-drikkinga. Kjøper kun inn 1,5 liter til helga, og drikker 1-2 glass om dagen til falska er tom.

Skrevet

Uff, jeg er overhode ikke flink!

Drikker og spiser altfor mye lettprodukter med kunstig sukker. Har fått høre at babyen min allerde er over 15% over snitt (er nå i uke 30) så jeg har fått beskjed om å kutte ned på sukker/ frukt. Blir helt gal av å ikke ha noe søtt, klarer det liksom ikke... Har hatt masse komplikasjoner også som har gjort at jeg helst bare skal ligge stille på sofaen og gjøre minst mulig.

Mange unnskyldninger her, får prøve å skjerpe meg!

Skrevet

Jeg har kutta brus helt.. bare for sunnhetens skyld.

Første dagene er "tøffe", men etter bare et par uker syns jeg det var ekkelt. Det var ikke noe godt lenger!

Nå hender det jeg tar et glass sprite i helga, men har ikke drukket pepsi eller annen slik brus siden juni..

Skrevet

en liter brus er vel max det som er anbefalt da..men asså..når folk greier å slutte å røyke...da må man da greie å kutte ned på brusen vel? Jeg synes ikke det høres så ille ut hvis det er snakk om vanlig brus...med sukker...men jeg synes det høres fælt ut når d kommer til lettbrus som er proppet med aspartam og fenylanin eller hva dnå kalles...søtstoffer er jo stort nejnej...uansett om man er gravid eller ei da..jeg selv drikker minst en liter brus om dagen..med sukker...foid jege r så kvalm at jeg greier ikke vann...det må være små mengder isåfall..men jeg velger mest brus uten koffein..altså..da kan man drikke mer:-P Men det er så mye forskjell på hva man mener og tenker om koffein..som mora mi sa..jeg drakk sikkert en liter kaffe om dagen...se hvor frisk du er...jaja...det kan vel være..men det vet man ikke ...men bedre å drikke mindre pepsi max kanskje...enn man gjorde til vbanlig..og kanskje erstatte resten med noe sunnere..som feks fruktsaft..jeg fikk to flakser hjemmelaget blåbærsaft av mormora mi....det var jævlig mye bedre enn brus synes jeg:-P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...