Gå til innhold

Miste interessen for puppen pga grøt??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min datter på 6 måneder har fått litt grøt i 2 uker nå og sluker fint en smaksposjon nå. Men hun har plutselig blitt mye mindre interessert i puppen. Hun drikker litt også begynner hun å blåse på den eller strekker seg bort fra den. Tilbyr den andre og det samme skjer; drikker litt og snur seg bort.

Er det vanlig at de blir mindre interessert i pupp ved introduksjon av grøt?

Hva gjør man da? Hun må jo få i seg nok væske...

Og betyr dette at hun etterhvert ikke vil ha pupp mer? Trist... :o(

Skrevet

Hei!

Dette tror jeg er veldig vanlig. Selvfølgelig er det noe puppegale barn, men de får gjerne problemet med introdusering av fast føde.

Snuppa mi ville nesten ikke ha mer pupp når vi begynte med grøt. Det var trist og frusterende synes jeg også.

Jeg bestemte meg etter hvert for å stole på barnet mitt, la henne regulere selv. Det har nå endt med fire faste måltider, og pupp morgen, kveld(dessverre fortsatt natt) og en, max to, ganger om dagen! Hun drikke LITT vann fra tutekopp.

Husk:

-Det er masse væske i grøten!

-Det er naturlig at de ikke vil ha like mye pupp når de blir mette av fast føde.

-Så lange hun har våte bleier, er alt bra!

-Ikke stress med pupp, det kan bare bli værre!

-De får i seg ganske mye/nok ved noen minutters die.

Dette er erfaringer fra min side, ingen fasit:)

Skrevet

Hun er 7mnd nå.

Skrevet

som om jeg skulle sagt det selv...

har samme måltidene her og..

bortsettfra tutkopp med vann da..prøver å gi ho på flaske,men ho vil knapt ha noe..

men skal se om ikke det går an å finne tutkopp over helga;)

Skrevet

Godt å høre. Får håpe hun fortsatt drikker sine 2 minutter ved puppen en stund til da. Er liksom ikke helt klar for å slutte å amme enda. Det er jo så koselig. Et stort privilegium vi kvinner har med den nærheten til de søte små. :o)

Skal sies at hun drikker faktisk best om natten nå. merkelig nok. Da drikker hun godt. Ca 2 ganger på natten nå. Får bare nyte disse nattestundene så lenge de varer ;) Synes bare det er hyggelg jeg. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...