Ulldott Skrevet 7. desember 2008 #1 Skrevet 7. desember 2008 Gutten min ønsker seg sabeltann skuten til jul men den er jo ganske dyr... Er den verd 600 kr, eller bør vi kjøpe en annen (billigere) type? Er det mye ekstrautstyr med til den? Veldig takknemlig for svar )
cherry coke Skrevet 7. desember 2008 #2 Skrevet 7. desember 2008 Her koster den 900,-- Dyrt, ja. Aner ikke om det er verdt et, det er det helt sikkert ikke. Men jenta mi ønsker seg den veldig , og hun skal få den=)
Ulldott Skrevet 7. desember 2008 Forfatter #3 Skrevet 7. desember 2008 900??? På ekstraleker koster den 599. Har ikke sett den utstillt i noen butikker og esken ser så liten ut. Håper noen har den og kan komme med noen anbefalinger...
Gjest Skrevet 7. desember 2008 #4 Skrevet 7. desember 2008 Om han ønsker seg den, så er dn virkelig verdt det. Vi voksne synes det er en overpriset plast sak, som det sikkert koster bare 15 kr å produsere. Men for 4 åringen vår har den vært lykke. Han leker og leker med den i timesvis. Det er ikke så mye ekstra med, men en skattekiste og kanoner som kan skyte. Figurene må kjøpes utenom. Det er et godt tilbud på Extra leker nå, for den er egentlig dyrere. Figurene er også billigst på ekstra leker.
cherry coke Skrevet 7. desember 2008 #5 Skrevet 7. desember 2008 Å? Er det samme skuta vi snakker om? Så nå i et blad at det var tilbud på den sorte dame. Nedsatt fra 999 til 849. Greven av grals skute, Grevinnen, koster 599,-.
Gjest Skrevet 7. desember 2008 #6 Skrevet 7. desember 2008 Jeg har ikke erfaring selv, men tanta mi kjøpte til fetteren min for noen år siden, og hun sa det var noe drit! Elendig kvalitet, som ikke tålte noen ting før biter knakk osv.. Hun sa om hun kunne gjort det igjen, så hadde hun kjøpt en annen type sjørøverskute som var litt mer solid (og billigere). Det er ihvertfall det jeg vet..
Silje`mor Skrevet 7. desember 2008 #7 Skrevet 7. desember 2008 Junior har den, har hatt den i snart fire år. Han er kjempe gla i den. Det som er fint er at lekebutikken kan bestille opp "slite-deler" gratis. I forhold til kvalitet og innhold er nok en ploymobil skute en god del ganger bedre, men er ks-skute barnet ønsker seg så kan det nok være vanskelig å komme med noe annet. Det som er kjedelig med ks-skuta er at man må kjøpe alle figurene ved siden av. Blir en liten formue...
Gjest Skrevet 7. desember 2008 #8 Skrevet 7. desember 2008 Greven av grals skute koster 499, og sabeltann skuten er til den prisen hi nevner. På extra leker.
cherry coke Skrevet 7. desember 2008 #9 Skrevet 7. desember 2008 Damn! Snakk om prisforskjell! Skikkelig irriterende at vi ikke har den lekebutikken her..;(
Ulldott Skrevet 7. desember 2008 Forfatter #10 Skrevet 7. desember 2008 Takk for svar!! Greven av grals skute har jeg ikke hørt om... jeg tenkte på den sorte dame jeg. Tror ikke han hadde sett forskjell på den orginale sabeltann skuta og andre skuter, men det er jo greit at sabeltann figurene passer opp også... hmmm... jeg ender sikkert opp med å kjøpe den. Håper bare det er litt kvalitet på den. Han leker som regel fint med leke sine.
Skravlemamman Skrevet 7. desember 2008 #11 Skrevet 7. desember 2008 Enig med de som sa at det var noe dritt..., detter fra hverandre sakte men sikkert. Men er vel kanskje likevel verdt det hvis den står øverst på ønskelista:-)
Ulldott Skrevet 7. desember 2008 Forfatter #12 Skrevet 7. desember 2008 Det var det jeg fryktet... Det er den eneste tingen på ønskelisten! ) Den og en skytepang... (ikke så veldig aktuelt)
Silje`mor Skrevet 7. desember 2008 #13 Skrevet 7. desember 2008 Artig å se hvor ulike oplevelser vi har med samme leke. Vår har blitt lekt med nesten hver dag i fire år ,og er like fin. Det eneste er at vi har byttet master to ganger, men disse får vi som sagt gratis i butikken. Helt sikkert at barn leker forskjell med ting, også kan det jo være noen produksjonsforskjeller.
Gjest Skrevet 7. desember 2008 #14 Skrevet 7. desember 2008 Skuta vår er også like hel og fin. Enda lillebror har røsket kraftig i den noen ganger. Men 4 åringen er veldig forsliktig med lekene sine da.
Herlige barn har jeg fått Skrevet 7. desember 2008 #15 Skrevet 7. desember 2008 Vi har også hatt denne skuta, men ungene lekte etterhvert ikke så mye med den så vi ga den vekk! mastene tåler lite før de knekker! I tillegg er den rimelig stor så når den ikke er i lek så anbefaler i alle fall jeg at den ikke står på gulvet, men i en hylle eller noe!
Mamma`n til Jens Olliver Skrevet 7. desember 2008 #16 Skrevet 7. desember 2008 Her har guttungen hatt båten i snart 3 år. Og den har blitt veldig slitt. Men kan ikke si den har gått i stykker. Rett og slett utslitt er båten blitt på disse årene, han leker med den flere timer om dagen. Nå har han også fått Grevinnen, båten til greven av gral og nå blir det skutt med kanoner fra begge båtene og skikkelig kamp på havet Jeg synes det er verdt å kjøpe leker barna ønsker seg for da blir det brukt og lekt med. Her ønsker guttungen seg borgen til greven av gral å ender vel opp med at han får denne også
celodi Skrevet 7. desember 2008 #17 Skrevet 7. desember 2008 Vi har også kjøpt den til poden nå... Må vel få den pakken til slutt ellers vil han vel ikke pakke opp noe annet=) Han er 3,5år..Har ønsket seg den i 1 år nå..Men først nå jeg synes han er gammel nok til den..
Silje%guttenemine Skrevet 7. desember 2008 #18 Skrevet 7. desember 2008 Denne skuten står øvers på listen til min 3 åring også, tror den koster 700 her! Regener med vi kjøper den til julegave
Mamma'n til gutta boys™ Skrevet 7. desember 2008 #19 Skrevet 7. desember 2008 Jeg synes absolutt den er verd pengene! Begge ungene mine på 5 og 3 år har hatt mye glede av den. Klart den er ikke av verdens beste kvalitet, ting ramler av, men selve båten er intakt og fin enda. Skal mye til før den går i stykker. Det er helst lyktene og seilene som "ryker" først;) De har lekt i timesvis med båten og figurene. 3 åringen min leker med båten i denne stund faktisk;)
Anna Nym :o) Skrevet 7. desember 2008 #20 Skrevet 7. desember 2008 Syns ikke noe om den. Er av drit dårlig kvalitet. Tigeren fremme knakk av første dagen og mastene er ødlagt mm. Da var vi veldig obs på desse tingene i tillegg da vi kjenner andre som har opplevd det samme.
Ulldott Skrevet 7. desember 2008 Forfatter #21 Skrevet 7. desember 2008 Takk for svar alle sammen ) Tror det ender opp med at jeg kjøper den. Har ikke funnet noen alternativer som virker bedre. Litt greit at en kan få reservedeler på butikkene da. Vet i hvertfall om en gutt som blir lykkelig på julaften )
Vilja<3 Skrevet 7. desember 2008 #22 Skrevet 7. desember 2008 Den har vi kjøpt til gutten vår til jul:) Han er hektet på kaptein sabeltann om dagene så tror den faller i smak.
Dojamor Skrevet 7. desember 2008 #23 Skrevet 7. desember 2008 Hei! Mitt tantebarn har hatt Sabeltann-skuta i mange år, og de er veldig fornøyde. Vi hadde tenkt å kjøpe den til vår 3,5 åring nå til jul, men syntes den var dyr (998 på lekebutikken her). Men så kom jeg over Pirates of the Carribbean skuta "The Black Pearl" til 399,-! Nedsatt fra 699:-)) Så da kjøpte vi den i steden. Poden ønsker seg bare sjørøverbåt...ikke spesifikt Sabeltann-skute. Men det var vanskelig å få tak i Pirates of the Carribbean-figurer, så vi kjøpte Sabeltann 4-pakning (Sabeltann, Pysa, Pelle og Langemann). Regner med han blir fornøyd med det...han er ganske "enkel" å tilfredsstille:-))
bærtæ Skrevet 7. desember 2008 #24 Skrevet 7. desember 2008 Vurderer også sjørøverskip i julegave men min er bare 2 år så tror ikke jeg kjøper den sorte dame iår. Hvor fant du " the black pearl" til 399,-?:=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå