Anonym bruker Skrevet 7. desember 2008 #1 Skrevet 7. desember 2008 Det er så utrolig trashy og harry..
MammatilMarcusoglillespiren<3 Skrevet 7. desember 2008 #2 Skrevet 7. desember 2008 Jeg er trønder og jeg har aldri vært i noe som helst selskap av noe slag dær de serverer verken karsk eller heimert. Folk har veldig feil inntrykk av trøndere merker jeg...dere bør kanksje bli litt mer opplyst før dere buser frem om ting dere overhodet ikke har peiling på. Dette er like dumt som at jeg skulle sagt at alle sør for trondheim er fisefine fjerte østlandinger og sørlendinger som bare prater politikk og super teen sin og går bare i merke klær..det er ganske latterlig.
Gjest Skrevet 7. desember 2008 #3 Skrevet 7. desember 2008 Det sier mest om din omgangskrets det HI Trønderne jeg kjenner serverer skikkelige varer om de inviterer til festlige lag.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2008 #4 Skrevet 7. desember 2008 Det er nesten slutt på hjemmebrent i Trøndelag. I bryllup er det "stor stas" om noen har greid å skaffe "godt hjemmebrent" (liker det IKKE selv altså) Da serveres det ofte i "porsjonsglass" slik at man tar et glass og en kopp kaffe og får seg en karsk....Disse glassene er MEGEt populære, og da aller helst blant "finere folk", spesielt om det finnes folk fra Østlandet/Sør-Øst landet der ) men erllers er det meget sjeldent å finne hjemmebrent rundt om i de tusen hjem...Er nok er tradisjon som begynner å gå i glemmeboka,- ikke at jeg gråter over det altså )
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2008 #5 Skrevet 7. desember 2008 Jeg er trønder, og har vært i masse festlige anledninger, men aldri blitt servert heimert og karsk?? Hvilke folk er det du menger deg med da, HI?..
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2008 #6 Skrevet 7. desember 2008 Jeg har bare vært i to trønderbrylupp så langt der det første var sodd til middag, fruktsalat til dessert, en øl til maten og hjemmebrent. De hadde til nød kjøpt noen få flasker rødvin. Det andre bryllupet hadde 3 rettes middag med vin.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2008 #7 Skrevet 7. desember 2008 Mange steder i landet (inkl. deler av Trøndelag) har man tradisjon for folkelige brylluper. Der ville stive longdrink-fester virket merkelig. Ikke alle prioriterer å ha svindyre brylluper mna må betale på i årevis etterpå, bare for at snørrhovne by-fjotter som deg ikke skal synes festen er "trashy og harry".
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2008 #8 Skrevet 7. desember 2008 vi skal gifte oss snart. vi er fra trøndelag, og jammen lager vi vår egen vodka ja, og konjakk, baileys skal vi kjøpe og øl og vin. er ikke gjerrige fordet. serverer sodd til middag gjør vi også, da dette er det jeg forbinder med festmat og er det beste jeg vet. vi hadde det i dåpen til snuppa vår også og alle vennene mine som er borte og utenlands for å studere gledet seg MEGET til å komme hjem til sodd=) dessuten er karsk en tradisjonsdrikk, og de fleste trønder gutter synes dette er meget godt. ofte vi tar oss en karsk en helg vi har fest.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2008 #9 Skrevet 7. desember 2008 Ikke inviter meg! Du er blodharry!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2008 #10 Skrevet 7. desember 2008 Skriver under på at heimert er blodharry. Hilsen Trondheimsjente.........
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2008 #11 Skrevet 7. desember 2008 trodheimera sku itj ha hatt lov t å kaill sæ trøndera!!!!
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2008 #12 Skrevet 7. desember 2008 Hehe, som folk her inne generaliserer da? Jeg er også trønder, liker ikke karsk eller hjemmebrent. Vi serverte ikke hjemmebrent i bryllupet vårt, og fikk det heller ikke servert i de tre andre trønderbryllupene vi var i:) Fikk ikke sodd engang! Blir like latterlig som mange andre innlegg her inne; jævla utlendinger, dumme unge mødre, dumme eldre mødre osv.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2008 #13 Skrevet 7. desember 2008 Trondheimera sku itj ha lov t å kaillj sæ trøndera? D e da faen mæ vi som bor i trpndheim som e trøndera da di bondfett!
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2008 #14 Skrevet 7. desember 2008 haha.. kjøss mæ i rævva, dåkk e fisefine fettonga som itj sku ha hatt lov t å kaill dåkk trøndera.
MammatilMarcusoglillespiren<3 Skrevet 8. desember 2008 #15 Skrevet 8. desember 2008 Du e godt klar over kor det å kaillj sæ "trønder" kjæm ifra ja? eller e du heilt bortreis? Trondheim e byen dær trønderan bor...om du itj veit d...kanskje du ska sjå på kartet,så kanskje du skjønne det! Bor du utafor trondheim e du itj trønder,da e du det som kaller nord eller sør trønder,nemmelig. Men d e greittj d,itj aillj som ha gått på skole!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå