Anonym bruker Skrevet 6. desember 2008 #1 Skrevet 6. desember 2008 Hva var deres sf mål rundt uke 28? Tenker helst på de av dere som er godt over hundre, ikke rett over 90...
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2008 #3 Skrevet 7. desember 2008 Ca. 120 kg og sf-mål på 28 i uke 28.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2008 #4 Skrevet 7. desember 2008 Hei, Er 26 uker og 115 kg. Jordmor har hatt vansker med å måle min sf - i uke 24 var den 27 og i uke 25 var den 31. Ny jordmor målte den i uke 26 til 28 og jeg hadde samtidig vekstmåling via ultralyd som viste at barnet var innenfor normalen. Ultralyd må sies å være den mest nøyaktig i målingen i mitt tilfelle, så jeg stoler mest på den. Dette sier meg noe om at vi overvektige kanskje bør ignorere enkeltmålinger mot normalen, men heller ser på utviklingen over tid? Noen sa også til meg at sf-målet er individuelt og at man ofte må sammenligne den med seg selv - dvs at den utvikler seg fint for en og samme person. Noen bærer barnet/har livmoren høyt, og får dermed høyere enkeltmål pga det - uten at det har noe å si.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2008 #5 Skrevet 7. desember 2008 110kg Sf mål på 27 i uke 29, akkurat på streken.
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2008 #6 Skrevet 8. desember 2008 Jeg er ikke bekymret for høyt sf mål, men er mer bekymret den andre veien.. ble målt til 26 i uke 28, det er jo sefølgelig det som er normalen, men trodde det skulle være mye høyere med tanke på at jeg veier 20 kg mer enn dere som har svart... Burde vel bare være glad til for å få en lite baby, men er likevell redd for at babyen ikke får nok næring.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå