Gå til innhold

Trenger babyen mindre morsmelk enn morsmelkerstatning??

Anbefalte innlegg

Gjest Lindus:) med lille Jesper
Skrevet

Gutten vår på 3 mnd får bare morsmelk, men noen ganger er jeg usikker på om han får nok mat. Han går opp i vekt, men ikke så veldig mye. Han får siste måltidet ved 20-21 tida på kvelden, og spiser da ikke igjen før ved 6 tida på morgenen....så det virker jo som om han får nok melk også. Men når jeg pumpet meg nå i kveld så får jeg bare ut ca 100 ml tilsammen fra begge puppene....og det hadde vel ikke vært nok til å få han mett? Eller er det sånn at de trenger mindre mengder av morsmelk ift om de skulle fått tillegg??

Noen som har peiling på dette??

Skrevet

mme har samme innhold hele tiden mens mm er sykkere og mer innholdsrik på kvelden og natten.

Nå vet jeg ikke hvor gammel ungen din er, men det er veldig vanlig at mm unger sover bedre i noen uker/mnd før de igjen trenger mer mat og oftere mm frem til du har fått innført flere faste måltider.

Hun jeg har np sov opp til 10 timer i strekkfra hun var 6/7 uker og til hun igjen ved ca. 3/3,5 mnd begynte å spise på natten.

Skrevet

vil bare si at hvor mye du klarer å pumpe ikke er representativt for hvor mye melk du har! Du klarer nemlig ikke å pumpe ut all melka. Babyen er den eneste som klarer å tømme puppen skikkelig for melk! Så tror ikke du skal bekymre deg for at hu har for lite melk så lenge han sover godt om natta og legger på seg. Om han skulle våkne og trenge mat er det bare et tegn på at han begynner å bli større og trenger mat om natta! Er først når de har to etablerte grøtmåltider (eller anna mat)

at de ikke skal trenge mat om natta og man kan avvende hvis det trengs!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...